۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۷۲۵۴۴۱
امام جمعه موقت کاشان:

نباید از نعمت‌های خداوند در مسیر گناه استفاده کرد

نباید از نعمت‌های خداوند در مسیر گناه استفاده کرد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار به لزوم شکر نعمت خداوند به دو صورت عملی و زبانی اشاره کرد و گفت: از نعمت‌های خداوند نباید در مسیر گناه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۲۸ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند کفر را به شجره خبیثه تشبیه کرده است، گفت: این شجره خبیثه سران کفار هستند که کفر نعمت‌های خدا کرده و از نعمت‌های خدا در مسیر کفر و شرک استفاده می‌کنند.

وی افزود: خداوند در این آیه کفار را به دلیل ناشکری و ناسپاسی و عدم استفاده صحیح از نعمت‌های خداوند سرزنش می‌کند که این امر نشان دهنده این است که ناشکری صفتی زشت و ناپسند است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان به لحاظ فطری در مقابل نعمت‌های خداوند باید شاکر باشد، چرا که ناسپاسی و ناشکری صفت مذمت شده و به دور از عقل و فطرت انسان است.

وی ادامه داد: شکر نعمت صفتی خوب و بر گرفته از فطرت و عقل انسان است و انسان عاقل با فطرت پاک و سالم، نعمت‌های خداوند را شاکر است و خداوند سپاس می‌گوید.

امام جمعه موقت کاشان به لزوم شکر نعمت عملی همراه با شکر لسانی اشاره کرد و گفت: استفاده از نعمت خداوند در مسیری که خداوند دوست دارد شکر و سپاس عملی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه برای هر یک از نعمت‌هایی که خداوند به ما داده باید جداگانه خداوند را شکر و سپاس گفت، افزود: از نعمت‌های خداوند نباید در مسیر گناه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شکر عملی نعمت‌های خداوند باید همراه با شکر زبانی نعمت‌های خداوند باشد، افزود: یکی از نمونه‌های شکر زبانی تشکر از زحمات و خدمات مسؤولان و مدیرانی که به مردم خدمت می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه سران کفر و شرک و الحاد نعمت‌های خداوند را هم ناسپاسی و ناشکری می‌کنند و هم مردم را به مسیر کفر هدایت می‌کنند، گفت: یکی از تفاوت‌های رهبران کفر و رهبران دینی الهی و حکومت‌های حق و باطل این است که رهبران دینی و الهی نعمت‌های الهی را برای هدایت و ارشاد و رفاه مردم استفاده می‌کنند.

به گفته وی امروز دولت‌های کفر از امکانات خدادادی هم در جهت انحراف و ذلت مردم و هم برای چپاول و غارت و فقر مردم استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار یادآور شد: امروز افزایش روز افزون کارتن خواب‌ها در آمریکا به گونه‌ای است که سران کفر آمریکا وضعیت آن‌ها از دید مردم پنهان می‌کنند تا تصور شود آمریکا مدینه فاضله است در حالیکه غرق در بدبختی هستند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کسانی که اهل انفاق و بخشش هستند به دنبال تجارت بسیار سودآوری هستند که چنین تجارتی هیچ موقع کساد نمی‌شود و کساد بردار نیست./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات