۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۷۲۷۲۶۵
آیت الله اعرافی:

روح جهاد و کارآمدی در قم باید در اوج باشد

روح جهاد و کارآمدی در قم باید در اوج باشد
مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز به جهاد تبیین و جهاد کار و کارآمدی برای حل مشکلات نیاز داریم، لذا جهاد تبیین در کنار تلاش جهادی برای اثبات کار آمدی نظام ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه شامگاه شنبه در سخنرانی که در مراسم آیین رونمایی از کتاب دوباره فردوس در موزه دفاع مقدس شهر قم داشت، گفت: از هنرهای تئوری انقلاب اسلامی و اندیشه امامین انقلاب جمع و حل دوگانگی هایی بود که به ظاهر قابل جمع نباشد مثلا یکی از آن دوگانگی ها مذهب و اسلام بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک کلمه از مبانی تشیع کوتاه نیامده است اما در عین حال چنان جاذبه ای دارد که پیروان سایر مذاهب را به خود جذب می کند، این یکی از آن حل دوگانه ها است، یکی دیگر از دوگانه ها که از فردای انقلاب مطرح شد دوگانه نظام و انقلاب بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به روح انقلاب اشاره کرده اند، اظهار کرد: با وجود جنگ ترکیبی دشمن اما در اوج قرار داریم، اهانت اخیر به ولی فقیه گوشه ای از این جنگ ترکیبی بود که مردم جواب دندان شکنی دادند و مردم قم نیز با حضور گسترده خود یاد و خاطره ۱۹ دی ۵۶ را زنده کردند.

امام جمعه قم با ابراز اینکه جهاد سازندگی نباید حذف می شد، عنوان کرد: حرکت جهاد سازندگی تحولی در سازندگی کشور ایجاد کرده بود و جریان جوان انقلابی وارد صحنه شده بود و آن قدرت جهادی و نیرو و ایمان انقلابی در دفاع مقدس خود را متبلور کرد و تاریخ ساز شد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه جهاد سازندگی با هویت جهاد سازندگی باید احیا کرد، تصریح داشت: انقلاب اسلامی ضمن اینکه باید به نظم و نظامات تن بدهد اما در عین حال باید روح انقلابی در آن زنده باشد بنابراین روح جهادی و اندیشه انقلابی در همه صحنه ها و میدان ها باید زنده و جاری باشد.

وی افزود: روح انقلابی در هر صحنه ای معجزه می آفریند لذا دوباره فردوس بر احیاء روح جهادی و انقلابی تاکید دارد چرا که تاریخ تاکید و یادآوری می کند روح جهاد تاثیرگذار و نقش آفرین بوده است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: در حوادث چند سال اخیر، شبکه ای در حوزه به وجود آمد که بیش از ده هزار طلبه انقلابی در قالب های مختلف به میدان آمدند و جهاد خدمت کردند و تاریخ حوزه همیشه اینگونه بوده و هدف حوزه و روحانیت همیشه خدمت و امداد به مردم بوده است.

عضو شورای نگهبان با اشاره به فعالیت های جهادی حوزویان خاطرنشان کرد: حضرت آقا از نوجوانی تا به امروز در جهاد بوده اما و هیچگاه عقب نرفته اند و این هجمه های شیطانی به همین دلیل است و شما تنها نمونه کوچکی از فعالیت های جهادی رهبر معظم را در دوباره فردوس مطالعه می کنید.

وی افزود: امروز به جهاد تبیین، گفتمان سازی و جهاد کار و کارآمدی برای حل مشکلات نیاز داریم، لذا جهاد تبیین در کنار تلاش جهادی در همه سطوح برای اثبات کار آمدی نظام بسیار ضرورت دارد و روح جهاد و کارآمدی در قم باید در اوج باشد.

ارسال نظرات