۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۲۸۰۰۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

یکی از مشکلات امروز ما مدیرانی هستند که تفکر غربی دارند

یکی از مشکلات امروز ما مدیرانی هستند که تفکر غربی دارند
نماینده ویژه‌ رئیس جمهور در امور روحانیت گفت: یکی از مشکلات امروز ما، مدیرانی هستند که به حسب ظاهر مذهبی هستند؛ اما تفکر غربی دارند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پنجمین نشست تخصصی مدیر جوان - امید انقلاب با حضور استعدادهای مدیریتی طرح جامع شهید بیاضی‌زاده در سالن جلسات آیت الله حائری یزدی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برگزار شد.

در این نشست تخصصی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم نماینده‌ رئیس جمهور در امور روحانیت، با اشاره به نیازهای امروزِ مدیریت جامعه‌ اسلامی، به دو مسئله‌ی نرم‌افزار و مجری در حوزه‌ی فرهنگی پرداخت و گفت: یکی از مشکلات امروزِ ما، مدیرانی هستند که به حسب ظاهر مذهبی هستند؛ اما تفکر غربی دارند.

وی با تاکید بر نقش حوزویان در اداره‌ی کشور افزود: اعتقاد بنده این است که قطعا باید در آینده، به سمتی حرکت کنیم ‌که مدیریت کشور، در دست کسانی باشد که از مسیر حوزه عبور و رشد کرده‌اند و اگر غیر از این باشد، چه توقعی هست که به مساجد و کارهای فرهنگی، توجه شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با رد این نظریه که یک طلبه باید تا اجتهاد درس بخواند و بعد وارد کار اجرایی شود گفت: داشتن اجتهاد مصطلح و مدیر خوب شدن به صورت توأمان، عمر حضرت نوح می‌خواهد.

وی ضمن انتقاد از عدم مدیریت صحیح منابع در کشور، به موضوع مالیات‌های اسلامی و ضرورت توجه به آن پرداخت و گفت: اگر همه‌ی معادن ما خمس می‌دادند، از درآمد آن، بسیاری از مشکلات فرهنگی حل می‌شد.

این استاد حوزه علمیه قم به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مراحل رسیدن به تمدّن اسلامی اشاره کرد و گفت: خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی سه مرحله‌ای است که حضرت آقا روی آن تاکید دارند و ما در شرایط فعلی، در بخش دوم و زیر مجموعه‌ی آن یعنی تربیت مدیر هستیم.

نماینده‌ رئیس جمهور در امور روحانیت، ضمن تشکر از دفتر نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به جهت برپایی این نشست، خطاب به مستعدین مدیریتی برترِ حاضر گفت: جمع شما جمع ارزشمندی است و باید تکثیر شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند رئیس جمهورِ انقلابی در مدیریت کلان کشور، به خلا وجود مدیران انقلابی و متعهد در بدنه‌ی دولت اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که در آینده‌ی نزدیک، با هدف شناسایی خلاها و طراحی نرم افزار برای نظام، از بین طلاب جوان، مشاورانی جوان برای وزیران و مدیران ارشد تعیین شوند.

ارسال نظرات