۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۲۸۰۹۰
کارشناس BBC:

‌نمی‌شود هرکسی که دوست نداشته باشید را تروریست بنامید

‌نمی‌شود هرکسی که دوست نداشته باشید را تروریست بنامید
کارشناس شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی گفت نمی‌شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را، چون دوست ندارند در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار دهند.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علی صالح استاد دانشگاه استرالیا، کارشناس شبکه بی بی سی فارسی روی آنتن زنده این شبکه در خصوص قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی» گفت: تنها مرجع قانونی برای تعیین درست یا غلط بودن این اقدامات، باید سازمان ملل متحد باشد. اگر هر کشوری بخواهد هرکسی که دوست نداشته باشد را تروریست بنامد با یک جهان پرآشوب مواجه خواهیم شد که عواقب خوبی نخواهد داشت و به جنگ افروزی می‌رسید.

وی در ادامه قصد صحبت درباره حمله آمریکا و انگلیس به عراق به بهانه سلاح‌های کشتارجمعی و مبارزه با تروریست داشت که مجری بی بی سی فارسی صحبت های وی را قطع کرد.

مجری بی بی سی فارسی در ادامه برنامه با مشکل‌دار خواندن سازوکار سازمان ملل به دلیل حق وتوی روسیه، این کشور را سردمدار عدم رعایت حقوق بشر خواند که در ادامه صالح وارد صحبت‌های جانبدارانه مجری شد و عنوان کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه هم حق وتو دارند و حتی هیچ وقت در قبال جرایم جنگی در  عراق، افغانستان و سوریه پاسخگو نبودند.

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات