۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۲۸۱۳۹

مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله علوی برگزار شد

مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله علوی برگزار شد
خراسان رضوی - مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله علوی از علمای سبزوار با حضور علما، روحانیت و مردم سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، در مراسم باشکوه دومین سالگرد ارتحال آیت الله علوی از علمای شهیر سبزوار، آیات مقیسه، امام جمعه سبزوار و عبدخدایی، عضو  مجلس خبرگان رهبری پیرامون شخصیت علمی و معنوی وی به ایراد سخن پرداختند.

آیت الله مقیسه بیان داشت: سبزوار از معدود شهرهایی است که نسل اندر نسل ولایی و شیعه دوازده امامی بوده اند و تنها شهری است که به مدت پنجاه سال تنها حکومت شیعی یعنی سربداران در آن برقرار شده است.

وی در ادامه ضمن بیان خصوصیات اخلاقی و جایگاه علمی معنوی آیت الله علوی به حق شهر سبزوار و مردم آن با این سابقه درخشان،و نیز توجه به آن در تقسیمات کشوری اشاره کرد.

آیت الله عبدخدایی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان در این مراسم بیان داشت: مرحوم آیت الله علوی سبزواری میزبان با اخلاق بسیاری از علمای قم در سبزوار بود.

وی افزود: تخلق ایشان به اخلاق اسلامی در طی عمر پربرکتشان موجب استقبال مردم شهر از سالگرد ارتحال ایشان حتی دو سال بعد از وفات این عالم ربانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بیان بُعد علمی آن مرحوم بیان داشت: تقریرات ایشان به سخنان اساتید مختلف نظیر امام راحل بی نظیر است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت علم و جایگاه علما و اندیشمندان دینی گفت: متدینین فکری برای تربیت طلاب در کشور کنند و چه نیکوست افراد متدین یک فرزند خود را برای کسب علم تقدیم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کرده که این بهترین باقیات الصالحات است.

وی در پایان گفت: این تلاش علما در طول تاریخ بوده است که علوم دینی و معارف آن را تاکنون به ما رسانده است از این رو پسندیده است ما نیز در این مسیر قدمی برداریم./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات