۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۲۸۱۹۴
مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه ای؛

جسارت‌کنندگان به قرآن کریم تحت پیگرد قانونی قرار گیرند

جسارت‌کنندگان به قرآن کریم تحت پیگرد قانونی قرار گیرند
مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد، اعلام کرد: باید جسارت‌کنندگان را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی اقدام شنیع و  توهین به قرآن کریم، مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام، تاکید کرد: جسارت‌کنندگان را تحت پیگرد قانونی قرار داده و بی تردید می بایست از تکرار و وقوع چنین اقداماتی جلوگیری گردد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط افراطیون استکهلم با هدف نفرت پراکنی و جریحه دار نمودن احساسات مسلمانان، بی تردید به خشم و نفرت بین ادیان و مردم دامن خواهد زد و به شدت محکوم است.

در هیچ جای دنیا توهین به مقدسات قابل پذیرش نیست و نخواهد بود و کشورهای مسلمان نیز باید در مقابل این گونه اقدامات توهین آمیز واکنش نشان دهند.

این تحرکات هدفمند تناقض گویی غربی ها را در بیان ادعای احترام به ادیان ثابت می کند و چیزی جز ترویج خشونت و دین گریزی در دنیا نخواهد داشت.

متاسفانه برخی کشورهای غربی به بهانه آزادی بیان، میدان را برای افراط گرایان در توهین به مقدسات مسلمانان باز گذاشته اند و ایجاد خشونت و نفرت در بین مردم و چند دستگی را با دادن مجوز به انجام اینگونه اعمال ترویج می کنند تا نقشه های شوم دشمنان در تضعیف کشورهای اسلامی را دنبال نمایند هر چند امروز مسلمانان در همه دنیا بیدار هستند و این تحرکات ناجوانمردانه و افراطی و توهین به مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را که ثمره ای جز تنفر و نفرت پراکنی نخواهد داشت تحمل نخواهند کرد.

نکته مورد توجه این اقدام شنیع که مسبوق به سابقه نیز بوده این که در سکوت و بی تفاوتی دولت و پلیس آن کشورها رخ داده است.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و مقدسات دینی که با تعالیم و فرهنگ همه ادیان مغایر است، از دولت سوئد و همچنین تمامی مسلمانان حق جو و صلح طلب می خواهد که جسارت‌کنندگان را تحت پیگرد قانونی قرار داده و بی تردید می بایست از تکرار و وقوع چنین اقداماتی جلوگیری گردد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی

ارسال نظرات