۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۷۲۸۲۰۳
مدیر حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

جایگاه ارزشمند طلبگی و هدایت انسان ها

جایگاه ارزشمند طلبگی و هدایت انسان ها
اصفهان _ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایتی در خصوص اهمیت هدایت انسانها گفت: همه باید بندگی خداوند و اطاعت از خدا و دستورات اهل بیت(ع) سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان در آیین تکریم و معارفه جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان و رییس مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) گفت: ایشان می‌فرمایند حتی ما اهل بیت(ع) هم از سوی خداوند برگه برائتی نداریم و خداوند نگفته است در هرصورت در بهشت هستیم، هیچکدام از ما هیچ نسبتی با خدا ندارد غیر از اینکه همه ما عبد خداوند هستیم و هیچ دلیلی علیه خداوند نداریم و اگر ما حجت خدا و وسیله برآورده شدن حاجات هستیم علتش این است که عبودیت خدا را کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در ادامه افزود: امام محمدباقر(ع) می‌فرمایند هرکسی از شما ما را دوست داشته باشد باید اطاعت خدا و بندگی بجا بیاورد، اگر کسی از مسیر خدا خارج بشود از ما هم خارج است. همه ما باید بندگی خداوند و اطاعت از خدا و دستورات اهل بیت(ع) سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم.

وی مقارن شدن آیین تکریم و معارفه جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان و مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان با آغاز ماه رجب و ولادت امام محمدباقر(ع) را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: هرچه ما داریم از حوزه‌های علمیه است و خدمت در حوزه علمیه برای همه ما بابرکت و مایه افتخار است. امام علی(ع) می‌فرمایند پیامبر اکرم(ص) به من فرمودند اگر بتوانی یک نفر را هدایت کنی ارزش آن از آنچه خورشید بر آن می‌تابد بیشتر است. این روایت نشان دهنده جایگاهی است که در آن قرار داریم.

آیت الله طباطبایی نژاد طلبگی و تلبس به لباس روحانیت را از نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و تصریح کرد: آقای باطنی همواره در خدمت طلاب بودند و روز به روز کارآمدی ایشان بیشتر می‌شد و پخته‌تر عمل می‌کرد. حجت الاسلام باطنی انسانی متدین، مدیر، مؤدب و توانمند هستند که کارهای خود را در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به خوبی انجام داد. حجت الاسلام عسگری هم در مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ است و زحمات وی قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به دستاوردها و توانمندی‌های حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام خطاط که پیش از معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان بود بهترین گزینه‌ای بود که بنده می‌شناختم تا سمت جانشینی مدیر حوزه علمیه اصفهان را عهده‌دار بشود و وی نیز از افراد بسیار توانمند حوزه علمیه اصفهان هستند و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام علیرضا باطنی جانشین پیشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان به عنوان مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان معرفی و از زحمات حجت الاسلام عسکری مدیر پیشین مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان تقدیر به عمل آمد همچنین حجت الاسلام عبدالأمیر خطاط به عنوان جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان معرفی شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات