۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۷۲۸۲۶۷

مرکز مدیریت حوزه های علمیه اهانت به قرآن را محکوم کرد

مرکز مدیریت حوزه های علمیه اهانت به قرآن را محکوم کرد
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اهانت به ساحت قرآن کریم را محکوم و تاکید کرد که کینه‌توزی‌ها و نفرت‌پراکنی‌ها از سوی هتاکان نشانه ضعف و استیصال آنان است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای که به امضای آیت الله اعرافی رسیده، اهانت به ساحت قدسی قرآن کریم را به شدت محکوم کرد و خواستار ممانعت نهادهای بین‌المللی از این قبیل اقدامات سخیف علیه مقدسات شد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

أَمْ یُرِیدُونَ کَیْدًا فَالَّذِینَ کَفَرُوا هُمُ الْمَکِیدُونَ (طور/۴۲)

یا که می‌خواهند با تو مکر و تزویری اندیشند؟ کافران خود به مکر (و انتقام حق) گرفتارند.

قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی و تضمین کننده سعادت و خوشبختی بشر است که با عقلانیت و استدلال روشن بشریت را به مستقیم‌ترین و پابرجاترین راهها دعوت می‌کند و جامعیت برنامه‌های آن انسان را از هر گونه تمایل به افراط و تفریط و ضعف و استکبار رهایی می‌بخشد؛ چنانچه خدای منان در توصیف قرآن کریم میفرماید:«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا» (اسراء/۹).

متاسفانه این کتاب هدایت‌بخش هر از چندگاهی از سوی کسانی که در برابر استدلالات این کلامی الهی عاجز بوده مورد اهانت و هجمه قرار گرفته است. این‌گونه کینه‌توزی‌ها و نفرت‌پراکنی‌ها از سوی هتاکان و بی خردان تاریخ بدون شک نشانه ضعف و استیصال آنان در برابر منطق قوی و مستحکم قرآن و انوار تابناک هدایت الهی است که باعث جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان، موحدان و باورمندان به کتب آسمانی به ویژه قرآن کریم است و بر همگان روشن است که این نوع برخوردهای سلبی و هیجانی و بدور از اخلاق و منطق در عرصه های بین المللی راه به جایی نخواهد برد. بلکه اتحاد و انسجام بین مسلمانان را به ارمغان می آورد.

حوزه‌های علمیه ضمن محکومیت قاطع این هتاکی‌ها، نهادهای بین‌المللی را به انجام وظیفه و همه احرار عالم و مؤمنان و مسلمانان را به استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای محکومیت این‌گونه نفرت‌پراکنی‌ها فرا می‌خواند و از متولیان امر در وزارت خارجه انتظار دارد تا قاطعانه و از مجاری قانونی نسبت به ممانعت از تکرار آن، اقدامات لازم را معمول دارد.

علی‌رضا اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه

حسین عجمی
ارسال نظرات