۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۲۸۲۷۴

دسته‌های عزاداری زائران سامرا در ایام شهادت امام هادی

دسته‌های عزاداری زائران سامرا در ایام شهادت امام هادی
هم‌زمان با شهادت امام هادی علیه‌السلام جمعی از زائران با پای پیاده به سوی حرم سامرا حرکت کردند و موکب‌هایی نیز به منظور پذیرایی از زائران فعال شدند.
به‌ گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، هم‌زمان با ماه رجب جمعی از شیعیان برای عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی علیه‌السلام با پای پیاده به سوی حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام مشرف شدند.

تشرف زائران به سامرا با پای پیاده

در مسیر زائران نیز به ویژه نزدیک حرم سامرا موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران راه‌‌اندازی شده که با طبخ سه وعده غذای گرم در خدمت زائران است. روز گذشته نیز دسته عزاداری پاکستانی‌ها پس از طی کردن کیلومترها مسیر، خود را به حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام رساندند و در صحن و‌ شبستان‌های حرم به عزاداری پرداختند.

همچنین زائران از سایر شهرها و کشورها هم‌زمان با ایام شهادت امام هادی علیه‌السلام به زیارت آن حضرت مشرف شده و دسته عزاداری به پا کردند. گروهی نیز تابوت نمادین را تشییع کردند و در عزای امام هادی علیه‌السلام اشک ریختند.

در روزهای گذشته نیز خادمان حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام اقدام به سیاهپوش کردن حرم کرده و گوشه و کنار این آستان به مناسبت شهادت امام هادی علیه‌السلام رخت عزا پوشید. البته در عراق فردا روز شهادت امام هادی علیه‌السلام است.

در ادامه تصاویری از حال و هوای سامرا در ایام شهادت امام هادی علیه‌السلام را مشاهده می‌کنید:

 

 

ارسال نظرات