۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۲۸۳۴۵
به همت پایگاه شهید کلهری؛

دوره تبیین و مرور بیانات رهبری در دیدار مردم قم برگزار شد

دوره تبیین و مرور بیانات رهبری در دیدار مردم قم برگزار شد
دوره تبیین و مرور فرمایشات رهبر معظم انقلاب به همت روحانی پایگاه شهید کلهری با حضور بسیجیان این پایگاه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، دوره تبیین و مرور فرمایشات رهبر معظم انقلاب به همت روحانی پایگاه شهید کلهری با حضور بسیجیان این پایگاه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد. در این دوره حجت الاسلام جوادی صدر به تبیین و مرور فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در روز ۱۹ دی پرداخت.

حجت الاسلام جوادی صدر تحلیلگر سیاسی بنابر فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی عنوان کرد: قم آغاز گر و شعله ور کننده مشعل حرکت انقلاب اسلامی در پرتو قیام خونین ۱۹ دی بود.

وی افزود: از نکات و درس های مهمی که از قیام مردم قم می‌توان اشاره کرد این بود که دشمن از جایی که تصور نمی‌کرد سنگین ترین ضربه را خورد. دومین نکته مهم این قیام این است که قم مفتخر به اهتزاز اولین پرچم و شعله ور کننده مشعل انقلاب اسلامی بود که این مشعل با وقوع چهلم های خونین پی دی پی گریبان گیر نظام طاغوتی پهلوی شد.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: این باعث افتخار مردم قم است، چون آنها شروع کننده نهضت انقلاب اسلامی هستند. از ویژگی های مهمی که مردم در این قیام داشتند می‌توانیم به سرعت عمل آنها و احساس تکلیف به موقع، ایثار گری آنها و به جان خریدن خطر ابر قدرت های متحد و حرکت به هنگام آنها اشاره کرد که اگر این سه ویژگی را تواما نداشتند مطمئنا ندای آنها اثربخشی نداشت؛ اگر این سه باهم جمع بشوند به جسارت می‌توان گفت یک واقعه دفاع مقدس دیگری بوقوع می پیوندد.

حجت الاسلام جوادی صدر با اشاره بر اهداف معاندین تصریح کرد: از اهداف مهم دشمن می‌توان به بهم زدن امنیت، کند کردن تحصیل، رشد علم و آگاهی اشاره کرد که راهکار و علاج مقابله با آنها جهاد تبیین و هدفمند بودن است زیرا هدف های بزرگ محتاج کارهای بزرگ است مخصوصا کارهای نوآورانه و تحول آفرین که قیام ۱۹ دی یکی از وقایع نوآورانه و تحول آفرین شمرده می‌شود.

ارسال نظرات