۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۲۸۴۲۳
قالیباف:

روستاها را در برنامه هفتم توسعه یکی از مسائل کشور تلقی کنیم

روستاها را در برنامه هفتم توسعه یکی از مسائل کشور تلقی کنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با همراهی دولت، این ظرفیت در مجلس و مرکز پژوهش‌ها وجود دارد که در برنامه هفتم توسعه روستاها را به معنی عام، یکی از مسائل کشور تلقی کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه‌ای با مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و دهه مبارک فجر، گفت: درباره مباحث مربوط به روستاها ما نیازمند یک طراحی جامع‌تری هستیم، البته بنده زمانی موضوعات مربوط به آمایش را دنبال می‌کردم و چند سالی است که پیگیر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی هستم.

وی تأکید کرد: به هر حال با وجود انتقال برق، گاز و آب اما نتوانسته‌ایم به روستاها آن طور که باید و شاید رسیدگی کنیم، البته بخش‌هایی از این مشکلات ممکن است نتیجه اشکالات ساختاری، بخش‌هایی نتیجه تعدد مدیریتی و یا تعدد در سیاستگذاری باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روی این موضوعات باید در برنامه هفتم کار شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر این مسئله تأکید داشتند که برنامه هفتم برنامه‌ای، مسئله‌محور باشد و با همراهی دولت، این ظرفیت در مجلس و مرکز پژوهش‌ها هم هست که ما در برنامه هفتم روستاها را به معنی عام خودش یکی از مسائل کشور تلقی کنیم.

قالیباف بیان کرد: از این جهت می‌توان پیش از ورود به بحث برنامه هفتم توسعه، وقتی را تعیین کرد تا از تجربیات دوستان در این حوزه استفاده شود و واقعاً یک سیاست مشخصی در برنامه هفتم برای این مسأله مدنظر قرار گیرد.

ارسال نظرات