۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۲۸۴۴۹
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

جهاد تبیین در برابر جنگ شناختی دشمن

جهاد تبیین در برابر جنگ شناختی دشمن
حجت الاسلام حریزاوی گفت: جهاد در جایی معنا پیدا می‌کند که یک حالت رویارویی وجود داشته باشد؛ یعنی جنگ است و یک تقابل دو طرفه که طرف مقابل نیز دشمن است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در نشست ملی آرمان عزیز 2 که با حضور300 نفر از امامان محله شاخص کشور در مجتمع فرهننگی نور قم برگزار شد، به تفاوت های تبیین و جهاد تبیین اشاره کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این سال ها ما مکلف به جهاد تبیین شده ایم و تفاوت های فراوانی بین تبیین و جهاد تبیین وجود دارد؛ ما تاکنون در حال تببین بوده ایم ولی جهاد تبیین نکرده ایم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در ادبیات اسلامی جهاد در جایی معنا پیدا می کند یک حالت رویارویی وجود داشته باشد؛ یعنی جنگ است و یک تقابل دو طرفه که طرف مقابل نیز دشمن است. بنابراین وقتی می بینیم رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تأکید می کنند معلوم می شود که وظیفه ما فراتر از تبیین صرف است و باید در برابر فعالیت های دشمن به جهاد بپردازیم.

جهاد تبیین در برابر جنگ شناختی دشمن

وی تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین را یادآور شد و گفت: ایشان جهاد تبیین را فریضه قطعی فوری می دانند؛ بنابراین جهاد تبیین به دلیل عقلی و شرعی وظیفه ماست؛ چراکه وقتی دشمن وارد جنگ ترکیبی شده، تنها راه مقابله با جنگ شناختی به عنوان مهم ترین رکن جنگ ترکیبی، جهاد تبیین است.

حجت الاسلام حریزاوی تصریح کرد: در عرصه تبیین مسائل و موضوعات بسیار گسترده و فراگیر است و عمر زیادی باید صرف کنیم تا به بخشی از مسائل اسلام در جامعه پرداخته شود، ولی موضوعاتی که در جهاد تبیین لازم است مورد توجه قرار بگیرند، خاص است. از بین همه مسائل به چند محور رسیده ایم که دشمن بر روی آن تمرکز کرده است و باید در جهاد تبیین به آن بپردازیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن در زمینه تقدس زدایی از مقدسات اظهار داشت: توهین به قرآن که مکرراً اتفاق می افتد در راستای همین پروژه تقدس زدایی صورت می گیرد؛ دشمن با توهین به قرآن و باورهای ما به دنبال این است تا مقدسات را در نظر مردم کوچک کرده و قبح توهین به مقدسات را در جامعه از بین ببرند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی معرفی معارف اسلام و انقلاب اسلامی را راهکار مقابله با تلاش های دشمنان عنوان کرد و گفت: پرداختن به علم النفس راهکار مقابله با مباحث روانشناسی الحادی و جامعه شناسی انحرافی است.

وی طاغوت ستیزی را یکی از معارف شاخص انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما در مواجهه با قرآن این درس بزرگ را می‌گیریم که باید با طاغوت مبارزه کنیم در مقابل وهابیت با اینکه به ظاهر با قرآن مأنوس هستند اما نه تنها به این معارف توجه نمی‌کنند بلکه با جبهه طاغوت مشکلی ندارند.

جهاد تبیین در برابر جنگ شناختی دشمن

حجت الاسلام حریزاوی عرصه پیشرفت انقلاب اسلامی را به عنوان دومین عرصه‌ای مطرح کرد که باید در جهاد تبیین به آن پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی موجود زنده‌ای است که با محوریت الگوی امامت شکل گرفته است؛ در این الگوی حکمرانی هم جایگاه امام و هم مأموم مهم هستند. بنابراین در دل شبکه امامت شبکه‌ مأمومین نیز وجود دارد که نباید نسبت به آن غفلت کرد.

وی سومین محور جهاد تبیین را شناخت دشمنان و جریان‌های معارض با انقلاب اسلامی بر شمرد و گفت: اگر طلبه ها و امامان ما در این حوزه وارد مطالعه نشوند و تحلیل مناسبی نداشته باشند، نمی توانند در برابر کید دشمنان به موفقیت دست یابند.

قائم مقام سازمان تبلیغات در پایان تأکید کرد: کسانی که می خواهند در جهاد تبیین نقش آفرینی کنند لازم است تا در حوزه تاریخ معاصر مطالعه کنند و پس از شناخت جریان های معاصر و جریان های معارض، بتوانند عملکرد آنها را تحلیل کنند. مباحثی چون مسئله نفوذ، استعمار نو و فرانو و جنگ ترکیبی، از ملزومات جهاد تبیین است.

ارسال نظرات