۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۲۸۵۳۸
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

انقلاب اسلامی، آغازی بر پایان دوره انحطاط بود

انقلاب اسلامی، آغازی بر پایان دوره انحطاط بود
حجت‌الاسلام احمدی گفت: به باور برخی از کارشناسان، اگر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ رخ نداده بود، ایران در سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۷، رسماً هویت خود را از دست می‌داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز، در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی نبود ایران رسماً هویت اول خود یعنی تشیع را ازدست‌داده و بهایی مسلک شده بود.

وی افزود: به‌ احتمال‌ زیاد در سال‌های بعد، هویت دوم یعنی انسجام سرزمینی خود را از دست می‌داد و دیگر روی نقشه جغرافیایی غرب آسیا، سرزمینی به نام ایران وجود نداشت و نهایتاً منطقه‌ای محدود را به نام ایران می‌شناختند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: مطالعه وضعیت کشور در زمان رژیم شاه گویای این است که با تداوم این رژیم اوضاع کشور در سطح کلان و اقتصاد و معیشت مردم در سطح خرد، نه‌تنها بهبود نمی‌یافت، بلکه وخیم‌تر هم می‌شد.

وی ادامه داد: باوجود سیطره سرمایه‌داری بین‌المللی بر سرمایه و ثروت کشور و مکیدن مؤلفه‌های حیاتی اقتصاد کشور از سوی آن‌ها و حاکمیت دولتی دست‌نشانده امکانی برای پیشرفت کشور وجود نداشت.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: رژیم طاغوت خود را موظف به تأمین منافع اربابان خارجی خود می‌دید و اتفاقاً هم از منابع درآمدی هنگفتی برخوردار بود که آن را بی‌نیاز از جامعه و نیروهای اجتماعی می‌کرد و هم مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و دستگاه‌های سرکوب بود که هرگونه تحرک را از نیروهای اجتماعی سلب می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم شاه با تقلید کورکورانه از غرب خودباوری و خودشکوفایی را که عامل پیشرفت هر جامعه است از مردم گرفته بود.

وی افزود: رژیم شاه به طرق گوناگون برتری فرهنگ، تمدن و تکنولوژی غرب را در اذهان عمومی حک کرده و به این طریق روحیه خودباوری و عزت‌نفس را از مردم گرفته بود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در چنین شرایطی که اقدام برای رشد و توسعه کشور کاری دشوار به نظر می‌رسید انقلاب اسلامی موفق به تشکیل و پایداری نظام سیاسی شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات