۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۲۸۵۷۲
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا:

در اوج انسجام و قدرت دفاعی و تهاجمی نیروهای مسلح قرار داریم

در اوج انسجام و قدرت دفاعی و تهاجمی نیروهای مسلح قرار داریم
سرلشکر رشید با تاکید بر اینکه امروز توان دفاعی و تهاجمی نیروهای مسلح در اوج انسجام و قدرت می باشد گفت: گزینه‌های تهدید دشمن با مقاومت ملت ایران به شکست انجامیده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در آیین چهلمین سالگرد شهادت سردار حسن باقری و شهدای اطلاعات عملیات سپاه که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه حوادث بزرگ انقلاب و جنگ تحمیلی و نام و یاد بزرگان برای جامعه ایران اسلامی هویت و قدرت ساز بوده و بنیان های نظام ارزشی و شالوده قدرت ما را تشکیل می دهد گفت: گذشت زمان و رخدادهای جدید نباید موجب فراموشی نام و یاد بزرگان شود زیرا بدون نام شهدا به ویژه فرماندهان شهید شالوده قدرت ما حفظ نخواهد شد.

وی افزود: تداوم حیات فردی و اجتماعی در جامعه در صورت تداوم فرهنگ و سنت های دینی و تاریخی امکان پذیر است.

سرلشکر رشید خاطرنشان کرد: امروز بدون یاد و نام و تبیین تفکر، رفتار و عملکرد شهدای بزرگی مانند سردار شهید حسن باقری فهم برخی از مهم‌ترین مسائل تاریخی و راهبردی در جنگ امکان پذیر نخواهد بود همچنین فهم مسائل تاریخی و راهبردی در جنگ، بدون فهم تفکر و عملکرد شهید حسن باقری قابل دست یابی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سخن نورانی شهید باقری در ماه ششم جنگ مبنی بر اینکه باید به خود جرات داد و شیوه و استراتژی جنگ را تغییر داد را نیازمند تبیین دانست و گفت: به طور قطع فرماندهی که این عبارت راهبردی را با جرأت بیان می کند و با مجاهدت و تلاش فوق العاده خود و رزمندگان تحت امرش موجب شکل گیری روند پیروزی عملیات های بزرگ می شود و جان خود را در این راه تقدیم می کند فرماندهی بن بست شکن و یک استراتژیست واقعی هم در تفکر و تدبیر و هم در میدان نبرد بوده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن ماه و روز پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین ایام الله چهار دهه گذشته است اظهار کرد: توجه به ایام الله یکی از راه هایی است که افراد و جامعه متوجه ربانیت و قدرت خداوند متعال خواهند شد و تهدید و تطمیع دشمنان بر آنان تاثیر نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: یادآوری ایام الله با تجلیل از نام ها و یادها همانند یادواره شهید حسن باقری در حقیقت نیاز حیات انسانی و معنوی جامعه ما در برابر حوادث پرمخاطره که در رویارویی استراتژیک با دشمنان در پیش داریم؛ می باشد.

سرلشکر رشید در ادامه تصریح کرد: برقراری نسبت میان گذشته با حال باید با نگاه و زبان جدید صورت گیرد و حوادث بزرگ را به شکل واقعی باید تبیین کرد و نام و یاد شهدای بزرگ در نسبت با حق، معنا دارد و بر اساس تذکر مقام معظم رهبری، نباید با مبالغه گویی و بیان خصوصیات ماورایی، موقعیت شهدای بزرگ را که امر حقی است به امر دیگری تقلیل داد تا موجب کاسته شدن از تأثیر آن بر قلوب و افکار بشود. در همین رابطه، «جهاد تبیین» در حقیقت یعنی بازبینی آنچه باید انجام می شد، ولی به دلایلی انجام نشده و آنچه نباید انجام می‌شد، ولی به دلایلی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه درسی که می توان از مطالعه تفکر و رفتار و عملکرد شهید حسن باقری گرفت، برای همه‌ ما فرماندهان این است که هر فرماندهی که ماهیت جنگی را که درگیر آن است، اگر نشناسد، شکست می‌خورد گفت: مهمترین برجستگی فرماندهان ما و شهید حسن باقری در جنگ، این بود که ماهیت قدرت دشمن و همچنین ضعف هایش را از طریق قدرت اشراف اطلاعاتی شناخت و زمینه ی برون رفت از بحران اشغال را با تکیه بر ظرفیت های داخلی فراهم کرد و بر این راه صادقانه جان داد و دولتمردان ما باید این درسها را از شهدای بزرگ بیاموزند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا در پایان با تاکید بر اینکه امروز توان دفاعی و تهاجمی نیروهای مسلح ما نسبت به چهار دهه گذشته در اوج انسجام و قدرت می باشد گفت: دشمنان خبیث ملت ایران اعم ازآمریکایی های متجاوز و صهیونیست‌ها به همراه سایر دولت‌های مستکبر اروپا هر کاری که می توانستند، علیه ملت ایران انجام داده اند و گزینه‌های تهدید دشمن علیه ملت ایران تماماً به اجرا گذاشته شده و با مقاومت ملت ایران به شکست انجامیده است و هر کاری که نکرده اند از جمله تهاجم نظامی، به دلیل اینکه ناتوان بوده اند و از ملت ایران و نیروهای مسلح هراس داشته و دارند.

ارسال نظرات