۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۲۸۶۵۷
حجت الاسلام عسکری در گفت و گو با رسا مطرح کرد؛

نگاهی به جایگاه تأثیرگذار مجمع نمایندگان طلاب در انقلابی گری حوزه

نگاهی به جایگاه تأثیرگذار مجمع نمایندگان طلاب در انقلابی گری حوزه
عضو مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به پایه نهادن انقلاب اسلامی توسط حوزه، مجمع نمایندگان طلاب را نماد مردم سالاری دینی در حوزه دانست.

حجت الاسلام ابوالقاسم عسکری، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به پیوند تگاتنگ حوزه و انقلاب اشاره کرد و به تبیین نقش مجمع طلاب در این چارچوب پرداخت و بیان داشت: نظام کشور ما بر پایه جمهوریت و اسلامیت شکل گرفت و قوام پیدا کرد؛ با توجه به اینکه حوزه علمیه پایه گذار این ساختار برای کشور بوده، قهرا باید خودش سرشار از این دو مولفه باشد؛ مجمع نمایندگان طلاب نماد مردم سالاری دینی در حوزه های علمیه می باشد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا مقام معظم رهبری - با وجود نهاد ها و تشکل های حوزوی که امکانات و بودجه قابل توجهی دارند - وظیفه انقلابی ماندن حوزه را از این مجمع مطالبه کرده اند، گفت: رهبری بیاناتی دارند که توجه به آنها ما را به جواب سوال می رساند؛ مقام معظم رهبری می فرمایند: انقلاب اسلامی چرا به پیروزی رسید؟ شخص امام به تنهایی نمی توانست انقلاب کند، اتفاقی که برای پیروزی انقلاب افتاد این بود که طلاب دور ولی جامعه را گرفتند و شهد کلام امام را نوشیدند و در جامعه پخش کردند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب با توجه به کلام رهبری افزود: مجمع نمایندگان به عنوان بستری که از تمام نقاط کشور نماینده دارد و این نمایندگان انتصابی نیستند و به وسیله رأی طلاب انتخاب شده اند، باعث شده رهبر معظم انقلاب، انقلابی ماندن حوزه را از این مجمع مطالبه کنند و مجمع باید همانند اوایل انقلاب دور ولی را بگیرند و کلام ولی جامعه را به گونه ای که قابل فهم مردم باشد منتشر کنند تا سبب تقویت شبکه امامت و ولایت شود.

ارسال نظرات