۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۲۸۸۶۰
حجت الاسلام صلح میرزایی:

تبیین بیانیه گام دوم وظیفه‌ مهم طلاب است

تبیین بیانیه گام دوم وظیفه‌ مهم طلاب است
مدیر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم: طلاب، روحانیت و اساتید همان قشر و صنفی هستند که مقام معظم رهبری به آنها مدال «صاحبان ذهن فعال و زبان گویا» را داده است، لذا وظیفه دارند اهداف بیانیه‌ی گام دوّم انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام سعید صلح‌میرزایی در آیین افتتاحیه‌ی اجرای طرح «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب»در حوزه های علمیه کشور گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که هدف اصلی از صدور بیانیه‌ی گام دوّم انقلاب، انضباط‌دادن به حرکت عمومی مردم به سمت آن هدف بزرگ یعنی طلوع خورشید ولایت عظمی بود و همچنین فرمودند این حرکت مردمی وجود دارد ولی باید منضبط شده و سرعت پیدا کند.

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در قم بیان کرد: رهبر انقلاب بیانیه‌ی گام دوم انقلاب را خطاب به جوانان صادر کردند؛ همان جوانانی که در سال ۹۶ و در دیداری که به مناسبت روز دانشجو با جوانان دهه‌ی هشتاد داشتند درباره آنها فرموده بودند که فرزندان عزیزم! من تردید ندارم و مطمئن هستم شما همان نسلی هستید که انقلاب را به همه‌ی آرزوهایش می‌رسانید و این یک نوید برای ماست.

دبیر ستاد پیگیری تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: طلاب، روحانیت و اساتید همان قشر و صنفی هستند که مقام معظم رهبری به آنها مدال «صاحبان ذهن فعال و زبان گویا» را داده است، لذا وظیفه دارند اهداف بیانیه‌ی گام دوّم انقلاب را برای مردم تبیین کنند و قاعدتاً مقدمه‌ی تبیین، فهم صحیح است.

مدیر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم در ادامه گفت: آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور توجه خاصی به این امر داشته و طرح بزرگ بازخوانی و خوانش دقیق بیانیه‌ی گام دوم انقلاب را به همه‌ی حوزه‌ها و مدارس علمیه‌ی کشور ابلاغ کرده و از این طرح پشتیبانی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزائی ابراز داشت: این طرح در دو مرحله در حال اجرا است؛ در مرحله‌ی اول از هر مدرسه‌ی علمیه یک استاد انتخاب و در مرکز استان‌ها آموزش ببیند تا در نهایت اساتید یک گفتمان را با هم هماهنگ کنند که این مرحله تا دیروز محقق شد.

وی در ادامه بیان کرد: مرحله‌ی دوم طرح از امروز آغاز می‌شود که اساتید منتخبی که از مدارس آمده و آموزش دیده‌اند، مأموریت دارند که با طلاب گفتگو و مباحثه کرده و مطالبی که آموزش دیده‌اند را به آنها منتقل کنند. البته این گام اول خواهد بود و باید در گام دوم طلاب عزیز که مسلح شده‌اند به متنی که خود جهاد تبیین است این آموزش ها را به مردم و به ویژه جوانان متعهد برسانند.

ارسال نظرات