۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۷۲۸۸۸۷
آیت الله رئیسی مطرح کرد؛

ما امروز خدمتگزار و نوکر مردم هستیم/ کاهش بیکاری در ۱۹ استان

ما امروز خدمتگزار و نوکر مردم هستیم/ کاهش بیکاری در ۱۹ استان
رئیس جمهور با بیان اینکه در ۱۹ استان شاهد کاهش بیکاری هستیم، گفت: باید کاری کنیم که مردمی که به ادارات می‌آیند ناراضی بیرون نروند. ما امروز خدمتگزار و نوکر مردم هستیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه سفرهای خود به شهرستان های استان تهران امروز به شهرستان ری سفر و از پروژه های این شهرستان بازدید کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم این شهرستان در تمام مقاطع، مدافع‌ ارزش‌های انقلاب بوده‌اند و تاریخ گواه می‌دهد که مردان و زنانی در این شهرستان رشد پیدا کرده‌اند که در گسترش معارف اسلامی و پیشبرد انقلاب موثر بوده‌اند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به ظرفیت کشور افزود: امروز نیروهای انسانی وفادار به انقلاب داریم و ذخایر مادی و معنوی بسیاری داریم و باید این ظرفیت شناخته شود.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز ما در شرایط خاصی هستیم. باید به ظرفیت‌های بسیار کشور توجه کنیم و مهمترین آن نیروی انسانی متراکم پایبند به ارزش‌ها و انقلاب اسلامی است. ذخایر مادی و معنوی بسیاری در این کشور قرار دارد، باید آن‌ها را بشناسیم.

آیت الله رئیسی افزود: امام پرچم استقلال، آزادی و مردم‌سالاری دینی را برافراشت. امام در مقابل همه قدرت‌های سلطه‌گر که اسم حقوق انسان را می‌برند، اما ضایع‌کننده آن هستند، پرچم قدرت‌آفرینی، عزت و سربلندی را برافراشت.

وی تاکید کرد: ملت‌های مسلمان منطقه به برکت انقلاب اسلامی هویت اسلامی خود را بازیافته‌اند و این به برکت خون شهدای انقلاب است. امروز فلسطین، لبنان و یمن و بسیاری از نقاط عالم عزت خود را بازیافته‌اند و امروز مبارزان در صحنه سرنوشت فلسطین را در دست دارند نه سازمان‌های بین‌المللی.

رئیس جمهور افزود: دشمنان صف‌آرایی کرده‌اند و از اول انقلاب توطئه‌های بسیاری کرده‌اند که یک نمونه آن جنگ هشت ساله است. بسیاری از این توطئه‌ها برای توقف انقلاب اسلامی بود اما ملت اراده کرده است که به اذن پروردگار خود سرنوشت خود را رقم بزند و استقلال خود را داشته باشد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران سرافراز است و ملتی است که افتخار ایستادگی برابر قدرت‌های سلطه‌گر را دارد. افتخار دارد که به هیچ عنوان تهدیدات دشمن بر او کارساز نشده است.

وی با بیان اینکه ملت در برابر توطئه‌ها مردانه ایستادگی کرده است، یادآور شد: دشمنان با تحریم فشار حداکثری به ایران آوردند اما این امر مفتخصانه شکست خورد چون ملت ایستادگی کرد. ما در ابتدای دولت با این تحریم‌ها مواجه بودیم که پیشینیان هم مواجه بودند اما کار را سخت‌تر کرده بودند ولی با پشتیبانی ملت و راهنمایی رهبری پیش رفتیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما نیروی جوان مستعد داریم و نباید به دنبال حل مشکلاتمان از سوی بیگانگان باشیم آنان دردی از کسی دوا نکرده‌اند که ما دومی باشیم. ملت ایران در ماجرای کرونا وضعیت بحرانی سلامت را پشت سر گذاشت.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند شرایط کشور به گونه‌ای باشد که رکورد حاکم باشد و تحریم‌ها بر کاهش تولید منجر شود، تاکید کرد: ما میزان قابل‌توجهی نفت صادر می‌کنیم و امروز تجارت ما رشد چهل تا پنجاه درصدی در منطقه دارد و این مسبوق به سابقه نبوده است. دشمنان بعد از اینکه دیدند تحریم‌ها شکست خورد یک جنگ ترکیبی را به راه انداختند تا کشور و ملت دچار یاس شوند و در همه حوزه‌ها با همه ظرفیت‌ شروع به فتنه‌انگیزی کردند.

وی در خصوص وضعیت اشتغال در کشور گفت: اشتفال در کشور افزایش پیدا می کند، وقتی سه هزار کارخانه نیمه تعطیل به چرخه بازگردند اشتغال افزایش می یابد، الان ما در ۱۹ استان کشور شاهد کاهش آمار بی کار هستیم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: ما جایی نمی‌رویم که کلنگ بزنیم بلکه به دنبال پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای هستیم که جلوی چشم مردم این منطقه است و آنان را رنج می‌دهد و آن‌ها را تکمیل می‌کنیم؛ حالا این پروژه به نام هر کسی که می‌خواهد تمام شود. ما آن را به نام انقلاب اسلامی می‌دانیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما بارها گفته‌ایم که ذخایر ارزی ما جایی برای نگرانی ندارد و بارها گفتیم که آن فعالان اقتصادی ما که می‌خواهند کار اقتصادی واقعی کنند بدانند مشکل ارزی نداریم اما باز می‌خواهند در دل مردم شک و تردید و نگرانی ایجاد کنند ولی ما بازهم می‌گوییم که هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و به کوری چشم دشمنان در آینده هم نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که مردمی که به ادارات می‌آیند ناراضی بیرون نروند. ما امروز خدمتگزار و نوکر مردم هستیم. مبادا کسی به ادارت بیاید و با خدای نکرده کم‌کاری، با فساد، با رشوه و امثال آن مواجه شود. ما وظیفه داریم برای مردمی که چهل و چهار سال پای انقلاب ایستاده‌اند خدمتگزار باشیم و مطلقا نباید اجازه دهیم فساد در هیچ کجای کشور لانه کند و با روابط فسادآمیز هم باید برخورد کنیم.

آیت الله رئیسی یادآور شد: کار ما این است که ببینم چه کاری انجام شده و نسبت به آنچه انجام شده شاکر باشیم و بعد شکر نعمت را با خدمتگزاری به مردم ادامه و به جای آوریم و در نهایت به جوانانی که امام و مجاهدان راه خدا را ندیدند به آنان معرفی کنیم و از میراث امام پاسداری کنیم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: بررسی‌ها درباره شهرستان ری امروز انجام شد و مشکلات را مرتفع خواهیم کرد و از نظرات مردم برای پیشبرد امور حتما بهره‌مند خواهیم شد.

ارسال نظرات