۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۷۲۸۹۰۰
به همت حوزه علمیه خراسان؛

همایش نکوداشت فقیه اهل بیت، آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد

همایش نکوداشت فقیه اهل بیت، آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد
به مناسبت اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، مدرسه علمیه سلیمانیه میزبان حضور گسترده علما، اساتید و طلاب مشهد در هماییش نکوداشت آن مرجع عالیقدر بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدان از اساتید عالی حوزه علمیه خراسان در مراسم اولین سالگرد ارتحال حضرت الله صافی گلپایگانی گفت: تعصب شدید در دفاع از مکتب اهل بیت به بیان و عمل از ویژگی های اصلی شخصیتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بود.

این استاد حوزه ادامه داد: بی تردید حضرت آیت الله صافی از شخصیت های کم نظیر و در مسائل اعتقادی و اخلاقی و در مسائل فردی و عملی نیز شخصیتی مثال زدنی بودند.

آیت الله سیدان خاطرنشان کرد: از اساسی ترین پایه هایی که مکتب وحی را محافظت نموده اند حضور چنین افرادی و نقطه نظرات آنان بوده است و ایشان از همان مرکز قم برای دفاع از حق اقدام می کرد.

وی ابراز کرد: حضرت آیت الله صافی بیش از ۸۰ کتاب در مسائل توحید و نبوت و احکام و بقیه موضوعات حوزوی و موضوعاتی که در جامعه می گذرد نوشته اند و این مرجع عالیقدر هیچ کوتاهی راجع به مسائل کشور نداشت.

استاد سطح عالی حوزه یادآور شد: یکی از خصوصیات بارز حضرت آیت الله صافی گلپایگانی معنویت و اخلاصی بسیار بی نظیر و به دور از منیت و خود خواهی بود.

آیت الله سیدان در پایان گفت: مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی رضایت پروردگار را همیشه در نظر می گرفت و برآن اساس در برابر حرف های انحرافی اعتقادی موضع می گرفت.

آیت الله مهدی شب زنده دار از فقهای شورای نگهبان سخنران دیگر این برنامه بود که در مورد شخصیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی قدس سره گفت: این مرجع تقلید از ارکان و استوانه های حوزه های علمیه و شورای نگهبان بود و همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند مرجعی بصیر و مشاوری دلسوز بود.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پاسبان و نگهبانی دقیق برای حفظ احکام و دستورات شرعی بود.

سخنران دیگر همایش حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی مدیر بنیاد امامت در مورد امتیازات کلامی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز کرد: نظریات کلامی این فقیه عالیقدر همان مسائل مطرح شده در روایات اهل بیت علیهم السلام است و معتقد بود آنچه که برای سعادت انسان نیاز است همگی در روایات ائمه معصومین علیهم السلام بیان گردیده و غیر از این ها انسان را به سعادت نمی رساند.

لازم به ذکر است استاد درس خارج حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمد حسن صافی گلپایگانی به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه به بیان خدمات علمی و اجتماعی و تبلیغی آن مرجع بصیر پرداخت.

وی افزود: به تعبیر برخی از بزرگان، مرحوم حضرت آیت الله صافی یک شخص نیست بلکه ایشان یک مکتب است و اگر کسی می خواهد تاریخ یکصد ساله حوزه قم را ببیند شخصیت حضرت آیت الله صافی نمایانگر آن است. 

ارسال نظرات