۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۲۸۹۰۵
امام جمعه موقت تهران:

بیانات رهبر انقلاب پیوست اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب است

بیانات رهبر انقلاب پیوست اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارآفرینان گفت: فرمایشات ارائه شده بسیار مهم بوده و پیوستی بر بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه 14 بهمن با اشاره به شخصیت امیرمؤمنان گفت: در سه جبهه سخت مقابل امیر مؤمنان ایستادند و این مظلومیت حق در تاریخ است؛ شخصیت بی بدیل حضرت علی زیباترین چهره انسانی را به یادگار گذاشته است. در جمله از امیر مؤمنان آمده که اگر سکوت کند او را قدرت طلب معرفی می کنند و اگر سکوت کنند متهم می کنند که علی از مرگ می ترسد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار داشت: نیروهای مسلح بازوان اقتدار آفرین کشور هستند و نیروی هوایی ارتش امروز در خلق امنیت و افزایش اقتدار جمهوری اسلامی، پاسداری از آسمان ایران نقشی تعیین کننده و بی بدیل دارد؛ همافران نیروی هوایی با پیشگامی در انقلاب اسلامی و بیعت با امام خمینی کار بزرگی انجام دادند. این خلبانان تا اعماق خاک عراق پیش رفتند و برای ملت عزیز ایران عزت و اقتدار خلق کردند؛ این نیروها در دوران اسارت حماسه ای بزرگ خلق کردند.

وی تصریح کرد: امروز دفاع از مکتب علی ابن ابی طالب دفاع حضور در رکاب رهبر شایسته ای است که تمام مسؤولیت خود را دفاع از این مکتب می داند؛ امیدوار هستیم ملت اسلام، محور مقاومت و مردان و زنان سلحشور تربیت یافته در مدرسه اسلام همچنان با وحدت کلمه و انسجام در راه خود ثابت قدم باشند و شاهد پیروزی های بزرگ برای امت اسلام باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: از نمایندگان مردم درخواست داریم در پاسخ به سیاست های اقتصادی رهبری معظم بدون افزایش هزینه های جاری با کنترل حداکثری هزینه ها و مخارج اداره کشور و ارتقای کارایی دولت زمینه افزایش منابع ریالی و ارزی و رشد منابع صندوق توسعه ملی را با هدف تقویت سرمایه گذاری در پروژه های راهبردی دارای بالاترین تأثیر در رشد اقتصادی فراهم بیاورند.

نائب رئیس ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آقایان مجلس شورای اسلامی به نقطه ای رسیدیم که رهبر انقلاب می فرماید انجام این مهم قطعی است و از شما خواهش دارم این رهنمود را با تمام وجود به عنوان یک دستور در بودجه 1402 مورد توجه قرار دهید؛ در راستای تحقق سیاست های کلی ابلاغی برنامه هفتم توسعه، از تمام ظرفیت علمی و کارشناسی مرکز پژوهش ها و کمیسیون های تخصصی برای عبور از بودجه ریزی افزایشی و دستگاه محور به سمت بودجه ریزی مبتنی بر برنامه استفاده کنید.

وی تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد که مردم و صاحب نظران بدانند هر ریال از منابع بودجه عمومی که سرمایه ایران است برای تحقق کدام هدف هزینه می شود و چه تأثیری در اقتدار نظام و رشد اقتصاد ملی داشته و در چه نقطه ای از بهره وری قرار گرفته است؛ آن روزی که این اتفاق محقق شود یک جشن ملی و حرکت به سوی نظام اداری تراز انقلاب اسلامی است؛ اگر با تحول در نظام بودجه روزی روبرو شویم شاهد تحول در حوزه های متنوع خواهیم بود اما هر چه می گذرد فاصله ما با قواعد صحیح حکمرانی در بخش بودجه عمومی بیشتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارآفرینان اظهار داشت: با الهام از بیانات رهبری معظم به منظور ارتقای شفافیت و جامعیت بودجه و پیشگیری از تحمیل ناترازی بودجه به بانک ها و بنگاه ها، باید توصیه های ایشان محقق شود؛ بودجه باید شفاف باشد و مردم باید بدانند کشور چگونه و با چه هزینه ای اداره می شود زیرا عدم شفافیت آغاز ناکارآمدی ها است.

وی ادامه داد: کنترل تورم به عنوان یکی از مهم ترین مسائل اقتصاد ایران مستلزم همکاری کامل دولت و مجلس با هدف کنترل کسری بودجه و ناترازی بانک ها و بنگاه ها است؛ از نگاه قرآن کریم قدرت اقتصادی و بنیه مالی پایه و اساس قوام حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: آینده کشور نیازمند رشد سریع و مستمر اقتصادی است و به پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تأکید شده است زیرا شرایط امروز حل مشکلات محسوس معیشتی و رشد اقتصادی را کاملا ضروری کرده است؛ حضرت آیت الله خامنه ای جبران عقب ماندگی کشور در سال های گذشته را حداقل در طول یک دهه ضروری دانستند؛ حل فقر و تأمین رفاه و آسایش مردم و ارتقای جایگاه ایران در اقتصاد و استفاده شایسته از ظرفیت نیروی انسانی جوان برای ساخت ایرانی ثروتمند را از مهم ترین علل نیاز به رشد اقتصادی پر شتاب و پایدار در نگاه حضرت آیت الله خامنه ای است.

وی در ادامه تکرار بیانات رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته و یادآوری اصول طرح شده توسط ایشان تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای با ترسیم نقشه راه برای تحقق این هدف بالا بر رعایت اصولی تأکید کردند که اولین آن چشم انداز و برنامه ای بلند مدت در دستگاه های اجرایی و حکومتی است؛ ما نیازمند نگاه های بلند مدتی هستیم که کوچک شدن حجم دولت و بزرگ شدن اقتصاد غیر دولتی یکی از آن ها است.

امام جمعه موقت تهران با تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان اظهار داشت: از نظر من بیانات طرح شده پیوست اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب برای تحول و حرکت به سمت قله ها است و باید قوای سه گانه و نخبگان علمی حوزوی و دانشگاهی، پیشتازان در حوزه دانش و ابتکار این بیانات را به عنوان یک دستور العمل روبروی خود قرار دهند و از تمام ظرفیت کشور برای رشد اقتصادی شایسته انقلاب اسلامی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: انقلاب در عرصه های سیاسی علمی و زیرساخت های اقتصادی خلق ثروت و خلق یک قدرت دفاعی بزرگ، آفرینش وحدت در امت اسلامی و پیروزی در صحنه های گوناگون دارای جایگاه ویژه ای است؛ جوانان عزیز بدانند در سال 1357 صادرات نفت حدود 4میلیون بشکه در روز بود با نصف جمعیت کنونی بوده که حجم صادرات غیرنفتی نیز 543 میلیون دلار و واردات نیز 10 میلیارد دلار بوده است اما اکنون بیش از 100 میلیارد صادرات داریم.

ارسال نظرات