۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۷۲۸۹۰۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حفظ تمامیت ارضی کشور از برکات ولایت فقیه است

حفظ تمامیت ارضی کشور از برکات ولایت فقیه است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی حفظ تمامیت ارضی کشور را از برکت ولایت فقیه و نظام اسلامی دانست و گفت: در دوره قاجار و پهلوی نیمی از خاک کشور به بیگانگان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور به برکت ولایت فقیه و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در دوره قاجار و پهلوی به دستور اربابان خود بیش از نیمی از خاک کشور به بیگانگان واگذار شد، گفت: در دوران حکومت اسلامی با وجود ۸ سال جنگ و سال‌ها توطئه و تحریم و تهدید با دست خالی و با تبعیت از ولایت حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن اشغال نشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: محمدرضا پهلوی پادشاه نالایق و ذلیل ایران در سال ۱۳۵۰ بحرین استان چهاردهم آن روز ایران را به دشمن واگذار کرد.

وی در ادامه با تبریک میلاد امیرمومنان (ع) و روز پدر به برخی از فضیلت‌های حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مستحبات ذکر صلوات و صلوات بر انبیاء الهی است، اما صلوات بر حضرت ابراهیم استثنا است و مستقیم می‌توان به ایشان صلوات فرستاد چرا که یکی از شیعیان امیرمومنان (ع) حضرت ابراهیم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، من دست خداوند هستم و توصیه من الفت بیشتر به نهج البلاغه است.

وی به لزوم حداکثری استفاده و بهره برداری از ماه رجب و حضور در مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و مومن بودن، شیعه دوازده امامی، نیت، روزه و حضور در مسجد جامع را از شرایط اعتکاف اعلام کرد و افزود: اعتکاف می‌تواند هم نیابتی باشد و یا خود شخص انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: معتکفان طی مدت سه شبانه روز اعتکاف از این ظرفیت و موقعیت بی نظیر که شاید تکرار شدنی نباشد برای تقرب الهی بیشترین استفاده و بهره برداری را داشته باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات