۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۲۸۹۳۹
در طلیعه چهل و چهارمین بهار انقلاب؛

مروری بر سخنان مراجع تقلید در حمایت از نظام اسلامی و رهبر انقلاب

مروری بر سخنان مراجع تقلید در حمایت از نظام اسلامی و رهبر انقلاب
طلیعه چهل و چهارمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی ایران سرآغازی برای تثبیت اقتدار منطقه ای و فرامنطقه ای جمهوری اسلامی به رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

اشاره: طلیعه چهل و پنجمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی ایران سرآغازی برای تثبت اقتدار منطقه ای و فرامنطقه ای جمهوری اسلامی است. در طول ۴۴ سال فراز و نشیب نظام شاهد سخت ترین هجمه های نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی علیه این انقلاب جهانی بودیم و همگان آشکار فهمیدند نظام برگرفته از تفکرات شوم آنان در منبرهای تخصصی ایران پایانی نداشته و آنان به طور مستمر در تلاش و تکاپوی هستند و بویژه حوادث چند ماهه اخیر به تعبیر مقام معظم رهبری نشان داد که چه برنامه ریزی دقیق و تحسین برانگیزی دارند.

اما آنان از اصول مهم اقتدار نظام غافلند ایران اسلامی به واسطه انقلاب بر گرفته از قرآن، سیره نبوی (ص) و ائمه هدی (ع) و همواره مشمول عنایات الهی بوده و خواهد بود و بی شک گزندی به آن نخواهد رسید.

غافلند که نظام جمهوری اسلامی رهبری مقتدر و مدیری شجاع دارد که همواره در کوران حوادث و هجمه های براندازانه دشمنان با آرامش برگرفته از ایمان و تقوای الهی، با توطئه های شوم آنان مقابله و نقشه های آن را به طور مستمر نقش بر آب می کند.

از این رو خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بازخوانی بیانات و پیام های مراجع عظام تقلید گذشته و حال در حمایت از انقلاب اسلامی ایران و حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب کرده است که در ادامه آن را مطالعه می کنید.

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب

حضرت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران:
امام خمینی(ره) خطاب به مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری؛

هر موقعی‌که شما به سفر می‌روید، من مضطرب هستم تا برگردید. خیلی سفر نروید! همچنین امام راحل در مورد امام خامنه ای می فرمودند : شما مانند خورشیدی هستید که نورافشانی می کنید.

جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید میدانم.

در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.

یک نفر را مثل ایشان پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم.

پیام حضرت امام به ملت ایران در 20بهمن 1361-حسینیه جماران

بیست و دو بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، 22 بهمن سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان، و 22 بهمن سرآغاز حکومت اللَّه بر جهان، 22 بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، بر کشور و ملت بزرگ ایران و بر جمیع مسلمانان و مستضعفان و محرومان مبارک باد.

روح اللَّه الموسوی الخمینی‏

(صحیفه امام، ج‏17، ص: 298)

 

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب


حضرت آیت الله بهجت:

بهتر از ایشان (آیت الله خامنه ای) نداریم.
به نقل از آیت الله صدیقی: آقای بهجت به خود بنده عرضه داشتند که در دیداری که با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داشتم از ایشان راجع به آقای خامنه ای سوال کردم و حضرت پاسخ دادند: " آقای خامنه ای از ماست."

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله فاضل لنکرانی:

بنده به عنوان کسی که هم عضو مجلس خبرگان هستم و هم اینکه آشنایی با آیت الله خامنه‌ای دارم؛ عرض می‌کنم که ایشان اهل نظر و اهل اجتهاد هستند. بیست سال پیش وقتی در مشهد در مسجد گوهرشاد با ایشان برخورد کردم؛ آن موقع ایشان از مدرسین محترم مشهد بودند؛ پرسیدم چه چیزی تدریس می‌کنید، فرمودند: مکاسب. مکاسب از مهمترین و مشکلترین کتب علمی ماست. به نظر من ایشان یک فقیه و یک مجتهد است. کسی که در سالهای طولانی در جهان سیاست استادی چون امام امت داشته است و خودش نیز دارای استعداد سرشار است؛ چنین فردی دارای مقامات بلندی از درک سیاسی است. دوران هشت ساله ریاست جمهوری ایشان یک شاهد قوی برای مطلب است. سفرهایی که ایشان به کشورهای خارج داشته‌اند، به عنوان یک سیاستمدار در صحنه‌های سیاسی جهان درخشیده است.

الان حمايت از مقام معظم رهبري، از زمان امام، واجب‌تر است چرا‌؟ بالاخره همان طور كه از امام، نه شخص امام، مقام امام«بما انه مقام رهبري» واجب بود، الان اين معنا بيش‌تر احساس ضرورت و نياز دارد. اين مقام، واجب الاطاعه است و بايد محترم شناخته بشود. ايشان (آيت الله خامنه‌اي ) ستون خيمه مرجعيت هستند. اگر ايشان نبودند ما هم نبوديم.

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:

بنده در تمام ملاقات‌هاي خصوصي با مسؤولان و ائمه جمعه سفارش مي‌كنم كه تقويت آقاي خامنه‌اي تقويت نظام و انقلاب است، خدا را شكر كنيد كه ايشان در تمام مسائل و تمام خطرات پيشقدم بوده‌اند و واقعا ناخداي خوبي است در اين درياي طوفان زده.

شما خيال نكنيد اگر ما اعتراض داريم، مخالف روند نظام و انقلاب هستيم، نه بلكه از روي دلسوزي براي نظام و تقويت رهبري حرف مي‌زنيم و در تمام مراحل، پشتيبان هستيم.

ما چه حكومتي را بپذيريم كه در رأس آن مثل آقاي خامنه‌اي را پيدا كنيم؟ كي بهتر از ايشان كه با تمام وجود مقابل دنياي زورگو و بي‌منطق ايستاده است و دنيا هم از ايشان حساب مي‌برد و ما بايد او را كمك كنيم.

ايشان – رهبر معظم انقلاب- نعمت بزرگ خداست؛ اگر قدر ايشان را ندانيم چوب مي‌خوريم.

 پس از ديدار با رهبر معظم انقلاب؛ با ديدن ايشان تمام غم‌هاي من فرو ريخت.

ملت ایران باید در راهپیمایی روز 22 بهمن از انقلاب اسلامی ایران،انقلابیون و آرمانهای بلند نظام دفاع کنند.

هرچه مردم ما به صورت باشکوهتر در این راهپیمایی شرکت نمایند، دشمنان انقلاب بیشتر مایوس خواهند شد.

انقلابی که با همت بلند حضرت امام (ره )، روحانیون اصیل و اقشار مردم ایران به پیروزی رسید باید به خوبی حفظ شود.

 مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله علوی گرگانی:

شخصیت ایشان (آیت الله خامنه ای) مانند آفتاب روشن است. در دنیا این‌گونه نیست که یک نفر را همه قبول داشته باشند و از زمان پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم و حضرت علی علیه السلام این‌گونه بوده است و نباید به شبهه‌افکنان توجه کرد. شخصیت رهبری بحمدالله جاافتاده‌ است و توانستند کشور را اداره کنند. مملکت‌داری شوخی نیست و خداوند عقل و هوشی به ایشان داده که توانستند کشور را مدیریت کنند و ان‌شاءالله تا زمان ظهور امام زمان علیه السلام خدا سایه ایشان را بر سر کشور نگه دارد.

انقلابی بودن اصل اول است و ما از ابتدا با این انقلاب جلو آمدیم. اگر انقلاب فراموش بشود کل هدف ما تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و باید مراقب باشیم روح انقلاب را از دست ندهیم. خون شهدا و جانبازان به‌راحتی به دست نیامده که هرکس بنشیند انقلاب یا رهبری را تضعیف کند.کشوری که این‌همه خون داده است باید توسط مردم نگه داشته شود. اگر هرکس حاشیه‌ای درست کند چیزی از انقلاب نمی‌ماند.

خدا را شکر کردم که ملت ایران حضور پرشکوهی در 22 بهمن داشت و سبب خشنودی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید شدند.

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله مکارم شیرازی: 

 اگر مقام معظم رهبري حرمت نداشته باشند امروز هيچ‌کدام از ما ايراني‌ها حرمت نخواهيم داشت.

تبعيت از حکم حکومتي ولي فقيه بر مراجع تقليد هم واجب است‌.

انقلاب اسلامی از نعمت های الهی به مردم است، لذا به اين نكته توجه داشته باشيم كه اگر قدر سرمايه انقلاب‏ و نظام جمهورى اسلامى را ندانيم دنيا بر ما لعنت مى‏ فرستد.

دهه فجر یعنی انقلاب اسلامی ایران ارزان به دست نیامده تا آن را ارزان از دست بدهیم.

حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان دشمنان و نشان دهنده وفاداری آنان به نظام اسلامی و ارزش ها است.

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله نوری همدانی:

آيت الله خامنه‌اي حسين زمان است و دشمن نخواهد توانست يك ولي فقيه مدير‌، مدبر‌، شجاع، فصيح و زمان شناس را تحت تأثير قرار دهد‌. آن‌قدر وي‍‍‍‍ژ‌گي و شايستگي از جمله شجاعت‌، تدبير‌، فرهنگ‌، فقه‌، زمان شناسي و معلومات در وجود آيت الله خامنه‌اي هست كه بعد از امام راحل هيچ كس نمي‌توانست اين خلا را پر كند‌.

اگر دوستان و مسؤولان امنيتي اجازه دهند، براي استقبال از رهبر انقلاب شخصاً به عوارضي قم مي‌روم.

بعد از امام راحل حضرت آیت الله خامنه ای با همان سیره و رویه امام این انقلاب را حفظ و حراست نمود، این کار، کار آسانی نبود. هر روز دشمن با فتنه انگیزی و طرح نقشه‌های جدید و دسیسه‌های گوناگون سعی در ضرب زدن به انقلاب را داشته اما مدیریت و رهبری ایشان تمام این فتنه‌ها را خنثی نمود امروز باید از رهبری پشتیبانی نمود علما و طلاب و فضلای محترم بدانند راه راه دشواری است این مسیر سختی‌های فراوانی دارد ولی بزرگان ما تحمل کردند.

حمایت از مقام معظم رهبری در راستای حفظ انقلاب وظیفه همگان است.

در دهه مبارك فجر شاهديم كه تمام قدرت هاي در مقابل انقلاب در هم كوبيده شده اند و روزي به كلي نابود خواهند شد.

دهه فجر را باید دهه فتح نامید.

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله وحید خراسانی:
به راستی چه کسی بهتر از مقام معظم رهبری می تواند این کشور را اداره کند.

 من به آيت‌الله خامنه‌اي ارادت کامل دارم.

 تضعيف نظام را حرام مي‌دانم و به ولايت ايشان (رهبر معظم انقلاب) التزام دارم.

 با وجود این سید(رهبر انقلاب) خیال مان راحت است.

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب



حضرت آیت‌الله سیستانی:

امروز آبروی اسلام وابسته به آبروی جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی وابسته به آبروی حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای است.

 آیت الله عباس کعبی درجمع اساتید سطح یک حوزه علمیه خراسان در قم، در خصوص رابطه مقام معظم رهبری با آیت‌الله العظمی سیستانی گفت: این رابطه دوطرفه و بسیار صمیمی است؛ به طوری که حضرت آیت‌الله سیستانی خود بارها گفته اند که من برای سلامتی آیت‌الله خامنه ای دعا می کنم و مسئولان نظام را نیز بر اطاعت از ایشان سفارش می کنم.

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله جوادی آملی:

اگر خدایی نکرده انقلاب اسلامی آسیب ببیند لعنت ابد دامن گیر ما می شود.

رهبری نه پست است نه مقام ، بلکه امام جامعه است.چگونه است که در نماز با اقتدای چند نفر می گوییم امام جماعت ، اما به رهبر جهان اسلام نگوییم امام؟.هر لفظی غیر از امام خامنه ای جفاست به ایشان.

حداقل وظيفه ما در 22 بهمن ماه، شركت در اين راهپيمايي است و اميدواريم همه ما در راهپيمايي 22 بهمن با اخلاص، با دعا و سلام به شهدا شركت كنيم.

امیدواریم همه مردم با جلال و شکوه در این راهپیمایی(22 بهمن) شرکت کنند.

انقلاب اسلامی در دست ما یک امانت الهی است که باید با حضور درصحنه از آن محافظت کنیم.

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله سبحانی:

رهبر معظم انقلاب، فردی شایسته و واقعاً دلسوز است؛ هم اسلام را فهمیده است، هم نظام را فهمیده است و هم می‌داند که چگونه این نظام را حفظ کند و چگونه با دیگران رفتار کند و بالاخره یک فرد جامع و به اصطلاح جامع الفضائل است و امیدوارم خداوند منان ایشان را حفظ کند.

۲۲ بهمن روز ارزشمندی است و باید این روز مورد توجه بوده و گرامی داشته شود.

۲۲ بهمن سرآغاز حکومت اسلامی و روز محترمی است و همه باید آن را احترام کنیم و گرامی بداریم.

رای شکرگزاری و احیای این روز در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهیم کرد.

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله شبیری زنجانی:

 تضعیف این نظام و تضعیف رهبری جایز نیست.

مروری بر پیام مراجع تقلید در حمایت از رهبر معظم انقلاب

آیت الله مصباح یزدی:

بعد از ائمه معصومین در ۱۴۰۰ سال گذشته، شخصی به جامعیت مقام معظم رهبری سراغ ندارم.

انقلاب اسلامی آنچنان قدرت‌های جهانی را در حیرت فرو برد و بر صورت ستمگران سیلی نواخت که برخی از آن‌ها هنوز هم نتوانسته‎اند تعادل خود را به دست آورند.

با وقوع انقلاب اسلامی، زمینه‎ای فراهم گردید تا ارزش‌ها و احکام اسلامی جامهٔ عمل به خود پوشاند و جامعهٔ اسلامی رنگ الهی به خود بگیرد. این دستاورد عظیم، حرکت چندین هزار سالهٔ انبیا و اولیای الهی را در جهت استقرار حکومت دینی به ثمر نشاند.

ارسال نظرات