۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۷۲۸۹۴۶
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی:

تعهد و تدین طلاب باید در کنار علم و دانش آنها برجسته باشد

تعهد و تدین طلاب باید در کنار علم و دانش آنها برجسته باشد
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، موفقیت طلاب حوزه را در گرو درس خواندن و آشنایی آنها با احکام دین و مراقبت از نفس دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم جشن میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) و آیین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب استان، اظهار کرد: امروز روزی بسیار با عظمت است و بهترین هدیه خداوند نصیب بشر شده و آن هم وجود مولودی به نام حضرت علی(ع) است که در کعبه خانه خدا متولد شده و نام ایشان هم مشتق از اسم خداوند می باشد.

وی با اشاره به نقش برجسته امام علی(ع) در تحکیم دین اسلام و پیروزی در جنگ‌های سخت و سنگین مشرکان، منافقان، یهود و نصاری علیه پیامبر گرامی اسلام، افزود: ایشان بعدها به امامت نائل شده و در غدیرخم جانشینی او از سوی پیامبر گرامی اسلام به طور رسمی اعلام شد و ما مفتخریم که خداوند چنین هدیه ای را به بشریت داده، دنیا بدون علی(ع) ظلمانی است.

امام جمعه ساری با بیان این که امیدواریم بتوانیم راه علی(ع) را با همان شجاعت و پاکی ادامه بدهیم، گفت: این نظام مقدس که نمونه‌ای از حکومت عدل علی(ع) است را باید به‌خصوص در یوم الله ۲۲ بهمن یاری کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امیدواریم از نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل دشمنانی که می‌خواهند آن را بشکنند همچون نسل‌های گذشته حمایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که ۲۲ بهمن تنها سرنگونی شاه و رهبری امام راحل نیست بلکه دگرگون شدن یک فرهنگ‌ و تفکر است، تصریح کرد: فرهنگی که ذلت، انفعال، بی دینی و لاابالی گری و غیره را ترویج می‌کرد و نوکر اجانب بود دگرگون شد و جای آن فرهنگ عزت مدار، دین‌خواه، آزاد، خادم مردم، ایستاده در نقابل زورگویان عالم و حامی از مستضعفان جهان یا همان فرهنگ اسلام ناب محمدی آمده است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود افزود: اگر ما برای شخص امام راحل صدها شعار بدهیم اما از فرهنگ انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) همچون پاکدستی، دغدغه مندی، رعایت احکام دین، بصیرت، هوشیاری، بیداری و حماسه در زندگی‌مان خبری نباشد، یعنی بهره‌ای از انقلاب نبردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه گفت: اگر توجه به ائمه اطهار(ع) و قرآن تنها ظاهری باشد یعنی قرآن در خانه باشد و اما قرائتی در کار نباشد و از تقوا و فرهنگ قرآن خبری نباشد فایده‌ای ندارد.

وی با تأکید براین که اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی باید در دل و جانمان قرار بگیرد، افزود: برای این مهم نیاز است که شاگردی امام زمان(عج) را کرده باشیم و به لباس این بزرگان ملبس باشند و درس دین، مقاومت و تقوا بخوانند و به مردم بیاموزند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود موفقیت طلاب در عرصه ای که در آن قرار گرفتند را در گرو درس خواندن و آشنایی با احکام دین و مراقبت از نفس دانست و تصریح کرد: طلاب باید تعهد و تدینشان در کنار علم و دانششان برجسته باشد تا بتوانند اعتماد اجتماعی کسب کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت و جایگاه لباس روحانیت بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه این لباس از سوی طلاب و روحانیان تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در اغتشاشات اخیر همه توهین ها متوجه شخص مقام معظم رهبری بود و در فتنه سال 88 نیز به تمثال امام راحل اهانت و جسارت شد، افزود: در زمان لیبرال ها هم امام راحل فرمودند اگر توهینی به من و عکسم شود راضی نیستم کسی دفاعی کند، ما هم باید اینطور باشیم، لباس دین مورد توجه آحاد جامعه است، اما ممکن است بدخواهان یا افراد غافل و فریب خورده نیز به این جایگاه اهانت کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که در دل همان توهین گاهاً فرصت های ارزشمندی است که می توان با سعه صدر دیدگاه ها را تغییر داد، گفت: اخلاق و تقوای اسلامی فطرت منفی گراها را هم اصلاح خواهد کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات