۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۲۹۰۲۴
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

روحانیت با تأسی از پیامبر روشنگری کند

روحانیت با تأسی از پیامبر روشنگری کند
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: حساب روحانیت ویژه است، ما باید با تأسی از پیامبر (ص) که بیدار می‌کرد، روشنگری کرده و بیداری ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه در شهرستان روانسر و با حضور استاندار و ائمه جمعه اهل تسنن استان برگزار شد.

آیت الله مصطفی علما در این همایش اظهار داشت: اسلام به عنوان بزرگترین مکتب سرمایه دار معنوی در جهان شناخته می شود.

امام جمعه کرمانشاه با تبریک فرارسیدن ماه رجب و تقارن آن با دهه فجر گفت: از سفارشات امام راحل این بود که روحانیون دور هم باشند و گفتگوهای درون مجلسی با هم داشته باشیم.

وی افزود: ما سرمایه دار هستیم و قرآن و اسلام و روایات اندوخته‌های این سرمایه است، لذا باید آگاه باشیم که دشمنان با این سرمایه سروکار دارند، زیرا آنچه موجودیت غرب را زیر سوال می‌برد همین سرمایه معنوی ماست.

آیت الله علما پیرامون رسالت مهم روحانیون در تنویر اندیشه و فکر جوانان اظهار داشت: باید برای نسل جوان تبیین کنیم که ایران در گذشته و حال در چه موقعیتی بوده است و چگونه جایگاهی داشته است، لذا باید هر از گاهی برای جوانان این موارد بدیهی را تبیین کنیم و توضیح دهیم.

وی تصریح کرد: امروز ایران در اوج قدرت است و آن‌ها خوب می‌دانند که نمی‌توانند در مقابل قدرت نظامی ما قد علم کنند، لذا از طرق مختلف سعی در ایجاد آشوب می‌نمایند، لذا باید فضای مجازی را باید برای جوانان خود تشریح کنیم باید استکبار جهانی از معصومیت فرزندان ما سوء استفاده نکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جنگ امروز در فضای مجازی شروع شده، لذا باید جوانان خودمان را نسبت به این توطئه‌ها متوجه کنیم و نگذاریم این فرزندان عزیز ما فریب این دروغ‌های فضای مجازی را بخورند.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: آن چه برای همه ما باید مهم و اساسی باشد امر اسلام است، یکی از اوامر اسلام همین جوانان ما هستند، همین روشنگری هاست، همین تبیین هاست، لذا می‌بینیم تمام فریاد امامین انقلاب برای اسلام است، اصلا تمام تلاش بزرگان دین از زمان خود پیامبر (ص) تا به امروز برای اسلام بوده است و این که جایگاه اسلام در جامعه جهانی تبیین شود.

آیت الله علما در خصوص نقش بالای روحانیت ادامه داد: حساب روحانیت ویژه است، ما باید با تأسی از پیامبر (ص) که بیدار می‌کرد، روشنگری کنیم، بیداری ایجاد کنیم و اگر به اسلام متوسل شویم تمام این عظمت در محتوای اسلام نهفته است، زیرا اسلام ابعاد متعدد و متنوع دارد و حرف حسابی برای گفتن دارد، اصلا هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام حرف و منطق ندارد، لذا باید از این قدرت و عظمت استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با مهم دانستن وحدت بیان داشت: وحدت سرمایه اسلامی است و رمز پیروزی انقلاب اسلامی همین وحدت بود خوشبختانه در استان کرمانشاه وحدت زبانزد است امید وارم از برکت همین وحدت موفقیت‌های چشمگیری برای استان به ارمغان بیاوریم./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
جانم حضرت زینب (س)

شیعه دارد آبرو زیرا
دلش با زینب است

آبرو دار حقیقی در
دو دنیا زینب است

راه ما راه حسین
و مقصد ما کربلاست

افتخار و اعتبار
مکتب ما زینب است

وفات شهادت گونه حضرت زینب (س) تسلیت باد
0
0