۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۲۹۰۳۳

طلاب جهادی که شادی و خنده را به زلزله زده ها هدیه می دهند

طلاب جهادی که شادی و خنده را به زلزله زده ها هدیه می دهند
اجرای برنامه‌های تفریحی به شیوه مصرف روزانه اردوگاه زلزله زده ها تبدیل شده است و علاوه بر این‌ها، روحانیون جوان درد دل‌های مردم را شنیده و آن را به مسئولین منتقل می‌کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید محمدی از روحانیون جهادی که در زلزله خوی به فعالیت فرهنگی و اجتماعی مشغول است در یادداشتی نوشت:

هفت گروه بودیم قرار بود هر کدام به کمپ و محله‌ای برویم و برنامه‌های حال خوب‌کن برای کودکان اجرا کنیم. ما رفتیم شهر فیرورق، جایی که آسیب زیادی از زلزله‌ دیده بود. با مردمی که بیرون از چادرها جمع شده‌بودند، احوال‌پرسی کرده و به پخش شیرینی و شکلات مشغول شدیم. چادر به چادر رفتیم و ضمن تبریک عید و روز پدر، بچه‌ها رو برای شرکت در برنامه دعوت می‌کردیم.

حالا وسط این نگارش و روایت، همین الان دو زلزله آمد و رفتیم نماز آیات هم خواندیم. نمازهای واجب ما عملاً بیش از پنج وعده شده و خود این یک دنیا خاطره است.

بچه ها دور مربی‌ جمع شدند و با شور و اشتیاق به حرف هایش گوش می دادند و او هم با مسابقات متنوع و سرودهای جذاب، بچه ها را به وجد می‌آورد و به آن ها جایزه میداد.

بچه‌ها از این صحنه لذت می بردند و خوشحال بودند و تقریبا به همه آن ها با بهانه‌های مختلف جایزه داده شد و صدای خنده و سرود و ذکر مبارک یاعلی به چادرهای اطراف می‌رسید.

پدر و مادرهای بچه‌ها هم جمع شده بودند و خنده از لب هایشان نمی‌افتاد. اجرای برنامه‌های تفریحی به شیوه مصرف روزانه اردوگاه زلزله زده ها تبدیل شده است و علاوه بر این‌ها، روحانیون عموما جوان، درد دل‌های مردم را شنیده و سعی در رفع شایعات و شبهات از ذهن‌ و روح مردم آسیب دیده دارند و در نهایت هم حرف های مردم را به مسئولین منتقل می‌کنند.

سید

قسمت مهمی از کار هم سازمان‌دهی و توزیع مواد غذایی است.

گفتنی است که چهار آشپزخانه زیر نظر گروه جهادی حوزه‌ی علمیه و ستاد اجرایی فرمان امام وجود دارد که روزانه حدودِ ۱۰ هزار پرس غذا طبخ شده و در کمپ‌های سطح شهر و روستاها توزیع می‌شود.

ارسال نظرات