۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۲۹۱۹۳
نماینده مجلس گفت؛

«جشن فرشته‌ها» نشاط معنوی ایران را به جهانیان نشان داد

«جشن فرشته‌ها» نشاط معنوی ایران را به جهانیان نشان داد
گودرزی گفت: مردم دنیا مشاهده کردند که چگونه نشاط معنوی درجامعه رواج دارد و چگونه دخترکان ایران با رهبر و مرجع خود ارتباط برقرار کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حسین گودرزی نماینده مردم لرستان در مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به برگزاری آیین «جشن فرشته‌ها» در شب میلاد امام علی (ع) بیان کرد: برپایی «جشن فرشته‌ها» توسط سازمان تبلیغات اسلامی، یک اتفاق نو و اقدامی نشاط‌ آور بود؛ مراسمی که باعث شد پس از سال‌ها حتی حسینیه امام خمینی (ره) شکل و رنگ و لعابی دیگر به خود بگیرد.

حتی چند روزی می‌شود که بیلبوردهای سطح شهر هم رنگی دخترانه به خودش گرفته است. به عقیده من به‌خاطر این مراسم و بازخوردهای این اتفاق شیرین، خمودگی از جامعه رخت بست و حال دل مردم خوب شد.  

یک نماینده مجلس: «جشن فرشته‌ها» نشاط معنوی ایران را به جهانیان نشان داد 
رئیس اسبق مرکز پژوهش‌های صدا و سیما در ادامه به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: «جشن فرشته‌ها» آن هم با حضور حداکثری دختران ۹ ساله، یک گام موثر و خلاقه بود. همه ما می‌دانیم که رسیدن به سن تکلیف و انجام واجبات دینی جزو وظایف هر شخصی است و بعضاً برخی از خانواده‌ها رسیدن به سن تکلیف دختر و پسرشان را در خانه جشن می‌گیرند و به آن‌ها هدیه می‌دهند، ولی اینکه جشنی به این گستردگی در سراسر کشور از چند روز قبل برپا شود و نهاد‌های آموزشی همراه سازمانی مانند سازمان تبلیغات اسلامی پای کار بیایند، در کشور کم داشتیم و این اقدام شایسته تقدیر است.

مردم دنیا نشاط معنوی جامعه ایران را مشاهده کردند
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی به نقش پر رنگ رهبر معظم انقلاب اسلامی در برگزاری «جشن فرشته‌ها» اشاره کرد و افزود: نقش رهبر انقلاب اسلامی، به عنوان شخص اول جهان اسلام در کشور، جهان و همچنین بُعد ولی‌فقیه و مرجع بودن ایشان در برپایی «جشن فرشته‌ها» یک اتفاق خارق‌العاده بود. مردم در همه دنیا مشاهده کردند که چگونه نشاط معنوی در جامعه رواج دارد و چگونه دخترکان ایران با رهبر و مرجع خودشان ارتباط برقرار کردند.  
 
گودرزی افزود: وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی در جشن تکلیفت دختران، آن هم در برهه‌ای که ما یک التهاباتی را پشت سر گذاشتیم، دربرگیرنده پیامی عمیق برای جهانیان است که ان‌شاءالله چنین فعالیت‌هایی با راهبری و نگاهی جهانی‌تر بیشتر در کشور نمود پیدا کند.

«جشن فرشته‌ها» نشاط معنوی ایران را به جهانیان نشان داد

«جشن فرشته‌ها» مصداق فکر نو و خلاقانه بود
 
وی در ادامه از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ذیل مؤسسات فرهنگی و هنری تشکر کرد و یادآور شد: کارهایی مانند جشن «فرشته‌ها» همان فکر نو و خلاقانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و امیدوارم که سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری چنین مراسم‌هایی به سمت کلیشه‌سازی نرود و به طراز مطلوب جامعه دست پیدا کند. 

نماینده مردم لرستان در مجلس یازدهم شورای اسلامی درخصوص ظرفیت بالای نهادهای فرهنگی و دینی تصریح کرد: برخی از نهادهای فرهنگی و دینی کشور ما، ظرفیت و عمقی چند ساله دارند و می‌توانند در هر قدم با استفاده از ارتباطات و تناسبات سازمانی خود در جامعه خالق حرکتی جدید و پویا باشند.  
 
رئیس اسبق مرکز پژوهش‌های صدا و سیما در پایان به نقش رسانه و انعکاس برگزاری چنین مراسمی در سطح کشور و همچنین جهان اشاره کرد و گفت: دنیای امروز به سمت «رسانه محور» شدن پیش رفته‌ است. اگر بازتاب گسترده رسانه‌ای جشن «فرشته‌ها» رقم نمی‌خورد، حضور چندین دختر دانش‌آموز در حسینیه امام خمینی (ره) مغفول می‌ماند و صرفاً یک خاطره بود، اما در حال حاضر هر جای شهر که می‌رویم تصاویر آن قابل رویت است و در فضای مجازی همه از این جشن بزرگ صحبت می‌کنند.  

ارسال نظرات