۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۲۹۲۹۹
امام جمعه شهر بوئنس آیرس آرژانتین:

به برکت انقلاب صدها طلبه در حوزه‌های علمیه آمریکای لاتین تربیت می‌شوند

به برکت انقلاب صدها طلبه در حوزه‌های علمیه آمریکای لاتین تربیت می‌شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم پاز گفت: امروز به برکت خورشید انقلاب اسلامی صدها طلبه در حوزه‌های علمیه آمریکای لاتین تربیت می‌شوند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همزمان با ایام الله دهه فجر، ششمین روز از جشنواره‌ مردمی نشاط انقلابی با حضور مردم انقلابی قم، در بوستان باغبان شهرک قدس، برگزار شد.

در این برنامه‌ی شاد که با انواع برنامه‌های متنوع و جذّاب همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالکریم پاز امام جمعه شهر بوئنس آیرس آرژانتین، با تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر، تحوّلات امروز جهان را از جمله اسباب نزدیک‌تر شدن، آشنایی و شناخت مردم با اسلام، قرآن، ائمه معصومین علیهم السلام و انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و گفت: امروز تنها راه نجات بشریت، عمل به دستورات خداوند و اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

وی با تشکر از نماینده سابق رهبر معظم انقلاب در آمریکای لاتین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ربانی، حضور بلند مدت وی را در این منطقه، منشا برکات و سبب رویش‌های اسلامی در بین مردم آمریکای لاتین دانست و گفت: بحمدالله به برکت جمهوری اسلامی ایران، در دوره‌های متعدد، جوان‌هایی از آرژانتین و آمریکای لاتین که اکثریت آنها مسیحی هستند، دعوت می‌شوند و یک دوره‌ اسلام‌شناسی برای آنان برگزار می‌شود.

شیخ عبدالکریم پاز یکی دیگر از نتایج چشمگیر انقلاب اسلامی و حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران را زنده شدن نام اسلام قرآن برشمرد و افزود: در کشور ما تا قبل از انقلاب، کمتر نامی از اسلام و پیامبر بود و موضوعاتی چون حجاب و نماز بسیار کم‌رنگ بود؛ اما امروز بحمدالله به برکت خورشید انقلاب اسلامی، صدها طلبه در حوزه‌های علمیه آمریکای لاتین، تربیت می‌شوند.

امام جمعه شهر بوئنس آیرس آرژانتین با ناکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران به نوعی یکی از مقدمات ظهور امام زمان ارواحنافداه به شمار می‌آید، افزود: همانطور که انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است، در عالَم مسیحیت نیز تحولاتی در حال رُخ دادن است که بی ارتباط با ظهور نیست و ما معتقدیم که حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام در عصر ظهور، به یاری امام مهدی ارواحنافداه خواهد آمد.

وی در پایان با اشاره به ریشه‌ و قدمت حجاب در ادیان و مذاهب، به سابقه‌ی پوشش در آئین مسیحیت اشاره کرد و گفت: قبلا داشتن حجاب در آمریکا، خود نوعی فرهنگ بود و طبق استاد تاریخی موجود، مسیحیان از پوشش و حجاب برخوردار بودند ولی متاسفانه این فرهنگ، کم‌کم از بین رفت و امروز شاهد انحرافات و بی بند و باری‌های فراوان در کشورهای غیر مسلمان هستیم.

گفتنی است، اولین جشنواره مردمی "نشاط انقلابی"، به همّت گروه جهادی و خیریه شهید محمد رضا شفیعی و با مشارکت: تیپ ۸۳ امام صادق علیه‌السلام، ستاد دهه فجر استان قم، سپاه استان قم، شورای اسلامی شهر قم، گروه جهادی رشد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان،  تشکّل همسایگان محله بنیاد، شهرداری قم و مدیریت محله از ابتدای دهه فجر در بوستان‌های منتخب منطقه ۴ قم آغاز و تا ۲۲ بهمن، ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات