۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۷۳۰۰۴۱
آیت الله کریمی جهرمی در دیدار مدیرعامل و مسئولان خبرگزاری رسا:

رسانه باید مددکار فکری، فرهنگی و تربیتی جامعه اسلامی باشد

رسانه باید مددکار فکری، فرهنگی و تربیتی جامعه اسلامی باشد
آیت الله کریمی جهرمی با تقدیر از عملکرد خبرگزاری رسا گفت: رسانه باید مددکار جامعه از لحاظ فکری، فرهنگی و تربیتی بوده و در این زمینه ها کمک کار نظام باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کریمی جهرمی در دیدار حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از مسئولان این رسانه حوزوی از فعالیت های ارزشمند خبرگزاری رسا تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: بنده در جریان فعالیت های خبرگزاری رسا هستم.

وی گزارش ارائه شده از سوی مدیرعامل و دیگر مسئولان خبرگزاری رسا را موجب نشاط و مایه ابتهاج خود دانست و از محضر خدای متعال، مزید توفیقات مجموعه رسانه حوزوی و دست اندرکاران آن را خواستار شد.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه بیان داشت: خلوص نیت و پایداری شما در شرایط سخت و نیز چاره جویی برای رفع مشکلاتی که حوزه، اسلام و انقلاب را تهدید می کند، بسیار ارزشمند است و ما به سهم خود از شما تقدیر و تشکر می کنیم.

رسانه باید مددکار فکری، فرهنگی و تربیتی جامعه اسلامی باشد

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با استناد به حدیثی ارزشمند از امیرالمومنین علیه السلام بر لزوم پاسداری و قدرشناسی نسبت به نعمت های الهی که در اختیار بندگان قرار گرفته است تاکید و تصریح کرد: یکی از نعمت های الهی که خداوند به برخی از بندگان عنایت می کند مال و ثروت است و صاحبان آن باید بدانند که خداوند آنان را امین قرار داده تا منفعت بندگان خدا حفظ شود و اگر ما بتوانیم این اصل را برای ثروتمندان نهادینه کنیم وضعیت غیر از وضع کنونی خواهد بود.

آیت الله کریمی جهرمی قلم و بیان را از دیگر نعمت های الهی دانست که خداوند متعال به برخی از افراد از جمله اصحاب رسانه عنایت کرده است و در این زمینه خطاب به مسئولان خبرگزاری رسا بیان داشت: قدر این نعمتی که خداوند متعال در اختیار شما قرار داده است را به خوبی بدانید و مددکار جامعه اسلامی از لحاظ فکری، فرهنگی و تربیتی بوده و در این زمینه ها کمک کار نظام اسلامی باشید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه ابراز کرد: در این موضوع هم یک بشارت و هم یک تهدید وجود دارد و مادامی که قدردان نعمت های الهی هستیم، کارهای خود را با دقت انجام داده و کم نمی گذاریم؛ اما پناه بر خدا اگر خدای ناکرده قدردان این نعمت‌ها نباشیم در این صورت خداوند این نعمت ها را از ما می گیرد.

رسانه باید مددکار فکری، فرهنگی و تربیتی جامعه اسلامی باشد

وی خطاب به مسئولان خبرگزاری رسا بیان داشت: نعمت نفوذ قلم و بیان را قدر بدانید و سعی شما بر این باشد که جامعه سالم و صالحی تربیت کرده و خلأهای ممکن آن را شناسایی و برطرف کنید و مراقب این باشید که عباد الله از چشم ما دور نباشند.

آیت الله کریمی جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان توصیه های مهم خطاب به رسانه ها و اصحاب رسانه بر لزوم حفظ وجاهت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اخبار تاکید و تصریح کرد: با حفظ این اصل، با نوشتن مقالات، نوشته ها و دیگر محصولات در صدد رفع مشکلات جامعه و مردم باشید که این موضوع قطعاً در اخلاق مردم جامعه نیز موثر خواهد بود.

تقویت اعتقادات و باورهای ایمانی جامعه توصیه دیگر آیت الله کریمی جهرمی در دیدار با مسئولان خبرگزاری رسا بود.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه این دیدار بر لزوم انتشار اخبار موثق و دارای اصالت تاکید و تصریح کرد: گاهی از مواقع دشمنان دین و انقلاب اسلامی اخباری را منتشر می‌کنند که هیچگونه اصالت و وجاهت نداشته و با این قبیل از اخبار در صدد برهم زدن آرامش و امنیت روانی مردم و جامعه هستند.

وی در ادامه افزود: هر چه اخبار موثق تر و از منابع متقن منتشر شوند جلب اعتماد مردم به آن رسانه نیز بیشتر و بهتر خواهد شد و در جامعه می تواند اثرگذاری مضاعفی داشته باشد.

رسانه باید مددکار فکری، فرهنگی و تربیتی جامعه اسلامی باشد

آیت الله کریمی جهرمی همچنین در ادامه اظهار داشت: حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام در این زمینه وجود دارد که با این مضمون می فرمایند «هر آنچه که شنیدید را برای دیگران حدیث و نقل نکنید» اما متاسفانه امروزه گاهی از مواقع اخبار و مطالبی را در بین مردم حتی درباره مقدسات و ارزش‌های دینی شایع می کنند که به هیچ وجه صحت ندارد.

آیت الله کریمی جهرمی توجه به استحکام، صداقت، انطباق با واقع و توجه به حفظ آبروی افراد را به صاحبان و فعالان رسانه توصیه کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با تجلیل از صبوری، فداکاری و ایثارگری ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف همراهی با انقلاب و نظام اسلامی، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولان نسبت به حل مشکلات آنان تاکید کرد و اظهار داشت: باید نسبت به حل مشکلات ملت بابصیرت ایران که فداکار بوده و در عرصه های مورد نیاز با اخلاص و با حضور پرشور خود وارد صحنه ها می شوند، اقدام شود و انتظار ما از مسئولان و رسانه ها این است تا کاری کنند که از مشکلات مردم کاسته شود.

آیت الله کریمی جهرمی در پایان نسبت به تقویت بنیه های اخلاقی در جامعه تاکید و تصریح کرد: ان شاءالله کشور و انقلاب اسلامی ایران نمونه صدق، صفا و پاکی باشد؛ چنانکه رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی نیز همین نکته را می خواهند.

ارسال نظرات