۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۷۳۰۲۰۲

گزارشی از نشست توجیهی نمایندگان جدید دوره نهم مجمع نمایندگان طلاب

گزارشی از نشست توجیهی نمایندگان جدید دوره نهم مجمع نمایندگان طلاب
جلسه توجیهی نمایندگان جدید دوره نهم مجمع نمایندگان طلاب در دبیرخانه این مجمع با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در جلسه توجیهی نمایندگان جدید دوره نهم مجمع نمایندگان طلاب که در دبیرخانه این مجمع در قم برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان طلاب باید نسبت به اساسنامه و آیین نامه مجمع آشنا شده و مُطلع از قوانین آن باشند.

وی ابراز داشت: تعامل، همکاری و هم افزایی در مجمع نمایندگان طلاب از ضروریات است و نمایندگان طلاب باید با طلاب خود تعامل داشته و همکاری و هم افزایی لازم را داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: پس از حضور به عنوان ریاست مجمع، ادوار مجمع را تشکیل دادیم تا از نظرات، پیشنهادات و تجربیات نمایندگان گذشته برای ادامه راه مجمع استفاده نماییم.

سخنران این جلسه بیان داشت: رصد هدایت علمی و تحصیلی طلاب، موقعیت شناسی برای حضور طلاب در منطقه خود، ارتباط و تعامل با طلاب و ... از وظایف یک نماینده طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر اظهار داشت: باید قابلیت های مجمع نمایندگان طلاب را زنده کرد تا به عنوان بازوی مشورتی، ایده ها و طرح های خود را به دست بزرگان و مسئولان حوزه برسانیم.

وی ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب، آخرین یادگار امام راحل و نقطه امیدی برای رهبر معظم انقلاب است؛ پس باید با نشاط و امید، کارهای محوله خود را انجام داده و در ادامه، امیدی برای طلاب و فضلا باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: شفاف سازی از اصول ما در مجمع نمایندگان طلاب است و حوزویان باید بدانند چه فعالیت هایی در مجمع اتفاق می افتد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: راه اندازی واحد امور استان ها یکی از برنامه های ما در مجمع نمایندگان طلاب خواهد بود.

نشست توجیهی نمایندگان جدید دوره نهم مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موسوی، نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب به ایراد سخن پرداخت و گفت: همه ما باید بدانیم که این چهار سال نمایندگی طلاب، سریع خواهد گذشت و ان شاءالله بتوانیم در این مدت نمایندگی، خدمات خوبی برای طلاب داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ما باید به داد طلاب جوان برسیم؛ طلابی که برخی از آنان انگیزه و هویت خود را از دست داده اند و ما می توانیم کمک بزرگی به آنان کنیم.

نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: حمایت های معیشتی از طلاب مناسب است؛ اما باید در مباحث آموزشی طلاب، ورود جدی داشت و از آنان حمایت تحصیلی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان ساخت: برای کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب نیز بر اساس تخصص نمایندگان، جانمایی ها انجام پذیرفته تا بتوانیم از ظرفیت نمایندگان در کمیسیون مربوطه استفاده نماییم.

حجت الاسلام نجاتی زاده، منشی اول مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: حضور در مجمع عمومی، کمیسیون ها و مجمع استانی برای نمایندگان از ضروریات است و باید پرتلاش ظاهر شد.

وی ابراز داشت: طرح نویسی از سوی نمایندگان از دیگر ضروریات است که باید انجام گردد و اگر از مدل طرح نویسی اطلاع مناسبی نداریم، حتما فرا بگیریم تا بتوانیم نظرات و ایده های خود را به صورت طرحی مناسب و اثرگذار ارائه دهیم.

منشی اول مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید از این فضا استفاده نمود.

حجت الاسلام نجاتی زاده بیان داشت: راه اندازی شورای مشورتی از میان طلاب و فضلای نخبه منطقه خود از مسائل بسیار مهم است که ظرفیت مناسبی است.

نشست توجیهی نمایندگان جدید دوره نهم مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد

حجت الاسلام گرمابی، منشی دوم مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه اظهار داشت: هفت درصد کل نمایندگان باید عضو یک کمیسیون باشند و هیأت رئیسه کمیسیون ها هم یک ساله خواهد بود.

وی ابراز داشت: در هفته های اول شروع دوره نهم، انتخابات هیأت رئیسه ۲۸ استان انجام شده و فقط سه استان باقی مانده است.

منشی دوم مجمع نمایندگان طلاب در پایان به برخی از نکات اداری و اجرایی مجمع اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، نمایندگان طلاب به بیان برخی نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند که برخی از آن: «تقویت جایگاه نمایندگان طلاب»، «پیگیری مصوبه های کمیسیون های مجمع»، «تقویت هویت طلبگی»، «پیگیری تقویت رسانه حوزه»، «معرفی نمایندگان طلاب به مسئولان مختلف استانی»، «توجیه ائمه جمعه، مسئولان سازمان تبلیغات و اوقاف استان ها نسبت به وظایف و کارکردهای نمایندگان طلاب»، «ارتقاء جایگاه مجمع نمایندگان طلاب»، «تقویت تبلیغ در مدارس علمیه»، «تقویت تبلیغ در فضای مجازی»، «تقویت ابزار ارتباطی نمایندگان با طلاب»، «دیدار نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب»، «حمایت از طرح های علمی نمایندگان طلاب»، «جهت دهی علمی، پژوهشی و تبلیغی طلاب» و ... بوده است.

ارسال نظرات