۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۳۰۲۰۷

دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد در قم برگزار می‌شود

دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد در قم برگزار می‌شود
مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه از برگزاری دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با عنوان «صحیفه سجادیه، سلاح جهاد تبیین» خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت آشنایی جامعه با مفاهیم بلند صحبفه سجادیه گفت: متن دعایی صحیفه سجادیه کتاب زندگی است و انسان برای زندگی نیازمند به معارف صحیفه سجادیه است.

وی ادامه داد: درهمه ارتباطات فردی و جمعی چه در ارتباط با همسایه، دوست، پدر و مادرو فرزند و هر موضوعی که وارد بشویم در صحیفه سجادیه مطلبی آمده  است. همچنین در پیوند با حضرت حق، حمد خداوند متعال، استغفار و طلب بخشش، و به تعبیر رهبر معظم انقلاب صحیفه سجادیه جامع سخنان اهل بیت(ع) و کتاب زندگی است.

دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در قم برگزار می‌شود

کفیل تصریح کرد: با توجه به جهاد تبیین و اینکه امام سجاد (ع) الگوی جهاد تبیین بودند و در آن وضعیت، با همه معضلات و مشکلات، جامعه را تغییر دادند کنگره دوازدهم با عنوان صحیفه سجادیه سلاح جهاد تبیین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این کنگره قرار است وضعیت سحیفه سجادیه در خارج از کشور را رصد و بررسی کنیم و با توجه به وضع موجود، راهکارهای توسعه معارف صحیفه در خارج از کشور ارائه شود.

کفبل با اشاره به سخنرانان این کنگره گفت: در این کنگره از حضور برخی ازبزرگان حوزه علمیه قم از جمله آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت الله محسن اراکی  و آیت الله نعیم آبادی بهره مند خواهیم شد.

وی یادآور شد: این کنگره به همت مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و با همکاری موسسه اندیشه های اسلامی سجادیه و با مشارکت شهرداری قم، صدا و سیما و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

دوازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با عنوان صحیفه سجادیه، سلاح جهاد تبیین  یکشنبه ۷ اسفند ماه مصادف با پنجم شعبان المعظم مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین(ع) از ساعت ۸ تا ۱۲ در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات