۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۷۳۰۲۳۸

"سرهنگ ثریا" از فیلم‌های پر سرو صدای جشنواره امسال

فیلم «سرهنگ ثریا» از فیلم‌های نسبتا خوب جشنواره فیلم فجر امسال بود، ولی نیاز است حدود نیم ساعت از زمان فیلم کم شود تا تماشگر احساس خستگی نکند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج از جمله فیلم های پر سروصدای جشنواره فیلم فجر امسال بود و در شب اکران این فیلم در برج میلاد، خانم خزعلی به دلیل زنانه بودن این فیلم و داشتن قهرمان زن حضور داشتند.

فیلم سرهنگ ثریا داستان و موقعیت خوبی را به نمایش می‌گذارد و قصه زمانی را روایت می‌کند که عده ای از خانواده های ایرانی هنگام فرار صدام از عراق برای دیدار خانواده هایشان به پشت دیوار کمپ اشرف می‌روند و تلاش می کنند که حداقل حتی از دور هم که شده فرزندانشان را ببینند.

موقعیت فیلم دراماتیک است در داستان فیلم مادر و خانواده در تلاش برای دیدن فرزندشان هستند و شخصیتی هدفمند قوی را به ما نشان می‌دهد.

ضدقهرمانان فیلم که منافقین هستند در عین حالی که نمود شخصی و بیرونی خاصی ندارند، اما عملکرد قوی و تأثیرگذاری دارند.

تنها مشکل این فیلم زمان زیادی است که در ساخت به خودش اختصاص داده است که دو ساعت زمان فیلم است، در حالی که داستان فیلم کشش این مقدار زمان طولانی را نداشته و می شود برای مصرف سینمای داخلی حداقل نیم ساعت از فیلم کم کرد ولی برای مصرف خارجی فیلم دو ساعت زمان مناسبی است.

رازهایی که در این فیلم برملا می‌شود اتفاق خوبی است و تلاش های که این خانواده ها برای رسیدن به فرزندشان انجام می دهند مظلومیت آنها و خباثت دشمن را می‌رساند.

در مجموع این فیلم در محکومیت منافقین و از دایره عقل و انسانیت خارج کردن منافقین به شدت تاثیرگذار است و خرابکاری های که منافقین در این فیلم انجام می‌دهند باعث می‌شود که مخاطب با منافقین دشمنی خاصی پیدا کند.

در صحنه ای از فیلم مادری برای دیدن فرزندش التماس می‌کند ولی فرزندش در تلویزیون منافقین به مادرش با ناسزا می‌گوید من پدرم مسعود و مادرم مریم رجوی است، که این صحنه ها علیه سازمان منافقین خوب داستان پردازی شده است و مخاطب را بر علیه منافقین تهییج می کند.

جایگاه حاکمیت ایران در داستان فیلم کاملا مشخص نیست که چرا حاکمیت با این افراد همراهی و از آنها حمایت نمی‌کند در صورتی که ایرانی‌های خارج از کشور در این موقعیت ها همواره مورد حمایت حاکمیت بوده اند.

در مجموع فیلم «سرهنگ ثریا» از فیلم های نسبتا خوب جشنواره فیلم فجر امسال بود ولی نیاز است به دلیل طولانی بودن فیلم حدود نیم ساعت از فیلم خارج شود تا تماشگر احساس خستگی نکند.

محمدحسین بنی احمدی

ارسال نظرات