۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۳۰۳۰۸
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:

پشتوانه مردمی مؤلفه قدرت و اقتدار ایران است

پشتوانه مردمی مؤلفه قدرت و اقتدار ایران است
سردار دقیقی گفت: مؤلفه اصلی قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران پشتوانه مردمی و ملت قهرمان ایران اسلامی است و دشمن نیز همین را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سردار حسین دقیقی پیش از ظهر امروز در آیین تبجیل از ۲۵ نفر از سرداران کاشانی دوران دفاع مقدس به مناسبت روز پاسدار با تبریک اعیاد شعبانیه با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران، کسوت و شغل و درجه نیست، گفت: سپاه پاسداران پاسداری از اندیشه و تفکر ناب اسلامی است.

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی که اگر در جامعه‌ای نوای دلنشین بسیجی طنین انداز شود طمع جهان خواران از چنین جامعه‌ای قطع خواهد شد، افزود: ما در آغاز راه شناخت اندیشه‌های امام خمینی (ره) هستیم.

به گفته وی امام خمینی (ره) در این جمله با تأکید بر قطع شدن طمع دشمن از انقلاب اسلامی، در واقع هدف و چراغ راه آینده انقلاب اسلامی را مشخص کرده است.

سردار دقیقی با اشاره به اینکه سلاح و پهباد و موشک تنها مؤلفه‌های قدرت نیست، اظهار داشت: مؤلفه اصلی قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران پشتوانه مردمی و ملت قهرمان ایران اسلامی است و دشمن نیز همین را هدف قرار داده است.

وی گفت: نخستین شکست خفت بار نظامی وهابیت توسط حاج قاسم رقم خورده و این پیروزی نظامی باید تبدیل به پیروزی سیاسی، ایدئولوژیک، اقتصادی شود.

به گفته وی پیاده روی اربعین یکی از دستاورد‌های پیروزی نظامی بر وهابیت است چرا که اگر حاج قاسم و پیروزی نظامی بر وهابیت رقم نمی‌خورد امروز اثری از پیاده روی ده‌ها میلیونی اربعین وجود نداشت.

سردار دقیقی تأکید کرد: امروز استکبار جهانی با تحریم‌ها و تهدید‌ها و اغتشاشات تلاش می‌کند تا دستاورد‌های پیروزی نظامی بر وهابیت ظهور و بروز نداشته باشد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران یکی از دلایل عدم اغتشاشات در کاشان را فعالیت کانون‌های فرهنگی در کاشان از دهه ۷۰ تا کنون اعلام کرد و یادآور شد: امروز از ۲۵۰ کانون فرهنگی در کاشان حدود ۲۰۰ کانون فرهنگی بین ۵۰ تا یکهزار نفر عضو فعال دارند که در چنین فضای فرهنگی دشمن نمی‌تواند بروز و ظهور داشته باشد.

وی ادامه داد: حضور مردم همیشه در صحنه ایران سبب شد تا دشمن از مردم ایران برای همراهی با آن‌ها نا امید و به خارج از کشور برای ایجاد اجماع جهانی بر علیه ایران و تشکیل حکومت در تبعید متوسل شد.

سردار دقیقی مردم را مهمترین مؤلفه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: اعضای شورای شهر پل ارتباطی بین نظام و مردم هستند.

وی شورای شهر را خط مقدم خدمت برای مردم دانست و افزود: شورای شهر به عنوان خادمان مردم برای خدمت به مردم رسالت بسیار سنگینی را بر دوش دارد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: اگر مسؤولان برای خدمت به مردم مسؤولیت گرفتند و توان خدمت به مردم را داشتند، اما خدمت نکردند و از آنچه می‌توانستند انجام دهند، اما انجام ندادند از آن‌ها سوال خواهد شد و فردای قیامت باید پاسخگوی ملت ایران باشند.

لازم به ذکر است، در آین آیین که از سوی شورای اسلامی شهر کاشان برگزار شد، از ۲۵ نفر از سرداران و جانبازان دفاع مقدس کاشان تقدیر و تجلیل شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات