۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۳۰۳۱۸
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان:

فرهنگ مهدویت زمینه ساز درک فرهنگ دینی است

فرهنگ مهدویت زمینه ساز درک فرهنگ دینی است
حجت الاسلام چراغی فرهنگ مهدویت را زمینه ساز درک فرهنگ دینی عنوان کرد و گفت: فرهنگ مهدویت افراد جامعه را در برابر تمام بیماری‌های معنوی بیمه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، عصر  امروز، در برگزاری سومین جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد مهدویت که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه گفت: در راستای تحقق جامعه مهدوی، ارتقای سطح بینش و دانش مردم در خصوص معارف مهدویت و انتظار، توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه باید از ظرفیت های فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای استفاده شود.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان افزود: در این زمینه زدودن خرافات از چهره فرهنگ و معارف مهدویت و انتظار، شبهات و القائات انحرافی، توانمند سازی مبلغین در حوزه مهدویت و انتظار و پاسخگویی به شبهات ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و زمینه ساز درک فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام چراغی با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی و مبلغان برای نهادینه سازی فرهنگ مهدویت، بیان داشت: فرهنگ مهدویت افراد جامعه را در برابر تمام بیماری‌های معنوی بیمه می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت نوجوانان و جوانان در برگزاری جشن های نیمه شعبان گفت: باید همه کوچه‌ها و خیابان‌ها مملو از مشتاقان ظهور حضرت ولی عصر(عج) شود.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با تأکید بر اینکه در کنار برگزاری جشن‌های نیمه شعبان باید معرفت‌افزایی نسبت به فرهنگ انتظار و مهدویت نیز مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های ویژه نیمه شعبان باید یک روایتگری درست از ماجرای مهدویت و ظهور داشته باشیم تا بسیاری از شبهات را به‌صورت زیربنایی از بین ببرد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات