۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۳۰۴۲۰
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت موعود خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام مبلغ دینی و کارشناس مهدویت به مساجد روستایی و مناطق محروم

اعزام مبلغ دینی و کارشناس مهدویت به مساجد روستایی و مناطق محروم
حجت‌الاسلام دانش‌طلب از اعزام مبلغ دینی و کارشناس مهدویت به مساجد روستایی و مناطق محروم به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) خراسان شمالی، امروز، در نشست هماهنگی دهه مهدویت، با تبریک اعیاد شعبانیه و نزدیک شدن به نیمه شعبان، اظهار داشت: در نیمه شعبان سال جاری برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی بسیاری ویژه این ایام برگزار می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های ویژه نیمه شعبان، افزود: ازجمله برنامه‌های ویژه نیمه شعبان افزون بر اعزام مبلغ دینی و کارشناس مهدویت به مساجد روستایی و مناطق محروم برگزاری دوره‌های مقدماتی «معارف مهدوی» است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری دوره‌های مقدماتی «معارف مهدوی» توسط بنیاد مهدویت است.

وی ادامه داد: برای برگزاری هر چه‌بهتر و باشکوه‌تر برنامه‌های نیمه شعبان از ظرفیت شهرداری و دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب تصریح کرد: ازجمله این برنامه‌ها که با همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی‌شده است می‌توان به مسابقه کتاب‌خوانی «در امتداد ظهور» اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: اعزام کاروان شادی به مناطق مختلف با همکاری تشکل‌های مردمی، گروه‌های سرود و سخنرانی در روز نیمه شعبان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب بابیان اینکه سه‌شنبه‌های مهدوی هم به همت تشکل‌های مردمی اجرایی می‌شود، افزود: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این روز آذین‌بندی و فضاسازی سطح شهر توسط شهرداری وادارات، دیدار مهدی یاوران با نماینده ولی‌فقیه در استان و تجلیل از مهدی یاوران فعال با هماهنگی بنیاد مهدویت است.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مهدویت در دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های علمیه خواهران، مساجد و دانشگاه‌های استان و اعزام اکیپ‌های پزشکی در قالب کاروان سلامت به مناطق محروم توسط بسیج جامعه پزشکی از دیگر برنامه‌های دهه مهدویت است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان شمالی گفت: از دیگر برنامه‌های دهه مهدویت اجرای نشست‌های مهدوی با موضوع سبک زندگی مهدوی ویژه دستگاه‌های اجرایی، برگزاری دعای ندبه در مساجد و بقاع متبرکه و برگزاری جشن در مدارس با حضور مربیان مهدوی است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات