۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۷۳۰۴۶۳
گزارشی از دومین جلسه توجیهی نمایندگان طلاب؛

از راهکارهای ارتقای جایگاه مجمع نمایندگان تا لزوم پیگیری دغدغه های طلاب

از راهکارهای ارتقای جایگاه مجمع نمایندگان تا لزوم پیگیری دغدغه های طلاب
حجت الاسلام والمسلمین موسوی نمایندگی طلاب را یک مسئولیت مهم دانست و گفت: در این زمینه باید به صورت جدی تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی در دومین جلسه توجیهی نمایندگان جدید طلاب و فضلا که در دبیرخانه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای ارتقاء جایگاه مجمع نمایندگان طلاب، ارتقاء سطح کمیسیون هاست تا بتوانیم طرح ها و پیشنهادات نو و جدید ارائه نماییم.

وی ابراز داشت: هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب در نظر دارد از سوابق، تخصص و ظرفیت نمایندگان طلاب برای کمیسیون های مرتبط استفاده نمایند تا بتواند خروجی مناسب داشته باشد.

نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: مهمترین و زیربنایی ترین کارهای مجمع نمایندگان طلاب را می توان در کمیسیون های مجمع نمایندگان انجام داد.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب، سفارشات بسیاری را درباره کمیسیون های مجمع داشته و آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه نیز اعلام کرده اند از طرح ها و پیشنهادات مجمع نمایندگان طلاب استقبال می کنند.

وی اظهار داشت: نمایندگی طلاب، مسئولیت است و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم؛ پس باید تلاش و کوشش خود را به صورت کامل داشته باشیم.

حجت الاسلام سعیدی، نائب رئیس دوم مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از برنامه های هیئت رئیسه مجمع، استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت و تخصص نمایندگان طلاب است و برای آن برنامه دارد.

وی ابراز داشت: قریب به نیمی از نمایندگان طلاب، جدیدالورود بوده و مجمع از ظرفیت و استعداد بالقوه و بالفعل بالایی برخوردار است که جای شکر دارد.

نائب رئیس دوم مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: طبق تجربه بیش از ۳۰ ساله ای که در مجمع نمایندگان طلاب حضور داشتم، هیچ دوره ای را جز دوره اول همانند این دوره مستعد ندیده ام و امیدوارم این دوره، منشأ تحول در حوزه گردد.

حجت الاسلام سعیدی بیان داشت: مجمع نمایندگان طلاب دارای آیین نامه و اساسنامه ای است که نیازمند مطالعه دقیق نمایندگان است تا مطابق با اهداف و سیاست ها و مأموریت های آن، فعالیت صورت بپذیرد.

وی اظهار داشت: «ارتباطات حوزوی»، «فعالیت های اجرایی» و «حفظ شئون بزرگان حوزه» سه شأنی است که برای مجمع نمایندگان طلاب در نظر گرفته شده که نقش اساسی در احیاء مباحث گوناگون حوزوی دارد.

نائب رئیس دوم مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: بنده یقین دارم دغدغه شخص آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کمتر از رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیست و دلسوزانه کارهای حوزه را دنبال می کنند و اگر طرح ها و پیشنهادات مجمع نمایندگان طلاب، قانع کننده باشد، حتما همراهی های لازم را با این مجمع خواهند داشت.

حجت الاسلام گرمابی، منشی دوم مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه به توضیح برخی از آیین نامه ها، وظایف و برنامه های نمایندگان طلاب پرداخت.

همچنین در این جلسه، نمایندگان طلاب و فضلا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که از جمله آن: «تعریف و معرفی جایگاه نمایندگان طلاب برای مدیران استانی حوزه و مدارس علمیه کشور»، «ارتقاء جایگاه مجمع نمایندگان طلاب از طریق فعالیت ها و انعکاس در رسانه های حوزوی»، «دیدار نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب در هر دوره چهارساله»، «ارائه آمار و اطلاعات طلاب به نمایندگان طلاب»، «انتقال تجربیات نمایندگان با تجربه به نمایندگان طلاب جدیدالورود»، «برنامه ریزی برای اشتغال طلاب و فضلا»، «تقویت تبلیغ طلاب و فضلا در مناطق خود»، «ایجاد ظرفیت های جدید تبلیغی در کشور»، «احیاء کرسی های آزاداندیشی در حوزه»، «استفاده بهتر از ظرفیت های موجود در مجمع»، «تدوین سند راهبردی برای مجمع نمایندگان طلاب»، «تدوین برنامه سالانه برای مجمع»، «اطلاع رسانی بهتر از برنامه های مجمع»، «ایجاد منابع پایدار برای مجمع نمایندگان طلاب»، «شناخت بهتر از ظرفیت و تخصص نمایندگان و استفاده از آن»، «تقویت انگیزه طلاب»، «بروزرسانی اطلاعات طلاب»، «راه اندازی کمیسیون فضای مجازی» و .... بوده است.

ارسال نظرات