۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۷۳۰۵۶۶

قره‌باغ هرگز با جمهوری آذربایجان ادغام نمی‌شود

قره‌باغ هرگز با جمهوری آذربایجان ادغام نمی‌شود
رئیس منطقه ارمنی‌نشین قره‌باغ کوهستانی گفت که این منطقه هرگز با جمهوری آذربایجان ادغام نخواهد شد.

«آراییک هاروتونیان» رئیس منطقه قره باغ کوهستانی در ارمنستان با اشاره به وضعیت ایجاد شده در نتیجه محاصره این منطقه توسط جمهوری آذربایجان، گفت: «علیرغم اینکه مردم قره باغ در ۸۰ روز گذشته متحمل خسارات اقتصادی هنگفت دچار ناراحتی‌های روحی شده اند، اما اراده و عزم زیادی از خود نشان می‌دهند.»

وی گفت: «بار دیگر تاکید می‌کنم که فارغ از همه سختی‌ها و فشارهای مختلف، به ایده استقلال قره باغ  وفادار می‌مانیم و هیچ گامی جز استقلال بر نمی‌دارم  و با مسئولیت تمام اعلام می‌کنم که روند ادغام با جمهوری آذربایجان منتفی است ،اما این بدان معنا نیست که از تماس برای حل مشکلات زیرساختی و بشردوستانه خودداری می‌کنیم.»

این منطقه اخیرا نیز به دنبال اقدامات سران باکو با کمبود مواد غذایی مواجه و مجبور شد سیستم کوپنی را راه اندازی کند. مقامات این منطقه تصمیم گرفتند فروش برخی مواد غذایی اساسی و سایر اقلام را که با کمبود مواجه هستند، محدود و از سیستم سهمیه بندی استفاده کنند.

«نارین آقابالیان» سخنگوی قره باغ کوهستانی گفت: «از کوپن‌های جیره بندی فقط می‌توان برای خرید محصولات ضروری استفاده کرد. ما به موضوع تامین مواد غذایی مردم ادامه خواهیم داد.»

«روبن واردانیان» مقام ارشد منطقه قره باغ  نیز گفت که این منطقه ارمنی نشین برای محاصره طولانی مدت آماده می‌شود و در مقابل فشار جمهوری آذربایجان سر فرود نمی‌آورد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات