۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۷۳۰۶۹۹
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:

هدایت کشور در عرصه بین‌الملل از ویژگی‌های رهبر انقلاب است

هدایت کشور در عرصه بین‌الملل از ویژگی‌های رهبر انقلاب است
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: تدابیر هوشمندانه رهبری انقلاب در جنگ کویت، عراق و جنگ ۳۳ روزه از بروز مشکلات عدیده برای کشور جلوگیری کرد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در همایش «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» با بیان این‌که «در شیوه پیامبر و مدل حکومتی ایشان چهار الگو وجود دارد»، اظهار کرد: بخشی از این شیوه تأسیسی بود، بخشی تکمیلی محسوب می‌شد، بخشی تأییدی تعریف می‌شد و بخشی هم تحذیری. نهاد امامت که شکل گرفت شخصیت امام علی (ع) به مثابه پیامبر (ص) عهده‌دار مدیریت جامعه شد. پیامبر (ص) با کفر آشکار روبه‌رو بود و امام علی (ع) با کفر پنهان. در مقابله با این دو باید دو رویکرد داشت.

وی تاکید کرد: عصر امام راحل متعلق به خودشان بود و مسائل پیچیده آن زمان از او یک چهره بسیار شجاع و هوشمند و با اراده ساخت که معجزاتی در این کشور خلق کرد. انقلابی اعتقادی و سیاسی و اقتصادی شکل گرفت که آغازگر انقلاب فرهنگی شد. آن‌چه در آن زمان اتفاق افتاد بسیار مهم بود و مقابله با طاغوت پرحامی در دنیا و قدرت‌های شرق و غرب را به همراه داشت که با مدیریت امام راحل آن حوادث پشت سر گذاشته شد.

وی ادامه داد: شرایط اصل رهبری این دوره تفاوت نسل جدید بود که درگیر جنگ و درگیری و مقابله با منافقین نبود، یکی از تحولات این عصر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اینترنت و ماهواره را به همراه داشت. این امور در تحول فکری و فرهنگی جامعه بسیار مهم است و می‌تواند ابعاد شخصیتی رهبری را برای ما مشخص کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی تاکید کرد: آشوب و فتنه در سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ را داشتیم و نفوذ و جنگ هوشمند و امروز جنگ ترکیبی را داریم که از تیر و تفنگ به موشک و پهپاد می‌رسد و حالا مسئله جنگ هوشمند و ترکیبی را شاهدیم که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ آن را تجربه کردیم.

وی یادآور شد: در جنگ کویت در شرایطی که سیاستمداران کشور متوجه نبودند ماجرا چیست رهبری از بسیاری رخداد‌ها جلوگیری کردند. در جنگ عراق هم نیازمند تدبیر بودیم که چگونه عمل کنیم تا امنیت مرز‌های ما تامین شود و مسلمانان هم آسیب نبینند یا در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و جنگ سعودی علیه یمن هم شاهد بودیم که هرکدام می‌توانست مشکلات عدیده‌ای برای ما درست کند، اما تدابیر هوشمندانه رهبری انقلاب از بروز این مشکلات در کشور ما جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: هدایت انقلاب در عرصه بین‌الملل از ویژگی‌های رهبری انقلاب است و نیز خنثی‌سازی فتنه‌های چند دهه اخیر که رهبری در آن‌ها نیز درایت نشان دادند و مردم هم در این زمینه همراهی و نقش‌آفرینی کردند.

ارسال نظرات