۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۳۰۷۵۰
دبیر جشنواره فیلم دینی اشراق؛

مجموعه آثار راه یافته به مسابقه جشنواره فیلم دینی اشراق اکران می شوند

مجموعه آثار راه یافته به مسابقه جشنواره فیلم دینی اشراق اکران می شوند
معینی پور گفت: مجموعه آثار راه یافته به مسابقه در سالن های دفتر تبلیغات اسلامی و سالن سینما اشراق در ابتدای خیابان شهدا اکران می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آقای مسعود معینی پور دبیر جشنواره فیلم دینی(اشراق) در نشست خبری اختتامیه جشنواره فیلم دینی(اشراق) که صبح امروز در سالن کنفرانس علامه طباطبایی مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: تا به امروز که جشنواره به اتمام رسیده است تعداد ۸۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره اشراق رسیده است که از این تعداد -با توجه به این که تولید در چند سال گذشته کمتر بوده است - می توان گفت رویداد بسیار مهمی است که به خاطر همت تولید کنندگان بوده است.

وی در ادامه افزود: در این جشنواره 4 حوزه رقابتی داریم که شامل حوزه آثار داستانی، مستند، فیلم نامه، نقد فیلم و یادداشت است و سه بخش اصلی نیز داریم که اول بخش آن، بخش اشراق است که عموم شرکت کنندگان آن از طلاب و غیر طلاب با موضوعات دینی در آن شرکت کردند و تولیدکنندگان طلاب و بخش ویژه که یکصدمین سال تاسیس حوزه است بخش های دیگر آن می باشد.

معینی پور بیان داشت: در بخش اشراق از مجموعه داستانی مستند، فیلمنامه، نقد فیلم و یادداشت، تعداد ۵۵۹ اثر به جشنواره رسیده است که در بخش رواق در چهار حوزه ذکر شده، تعداد ۱۶۶ اثر و در یکصدمین سالگرد نیز تعداد ۷۹ اثر به جشنواره رسیده است.

وی در ادامه افزود: از مجموعه آثار که تعداد ۸۰۵ می باشد، تعداد آثار راه یافته به مسابقه و رقابت مجموعا ۱۳۲ اثر می باشد که در بخش اشراق ۸۰ اثر، رواق ۴۱ اثر و در بخش یکصدمین سالگرد تاسیس حوزه نیز ۱۱ اثر در مسابقه راه پیدا می کنند.

دبیر جشنواره فیلم دینی(اشراق) ابراز کرد: مجموعه آثار راه یافته به مسابقه از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ اسفندماه در سالن های دفتر تبلیغات اسلامی و سالن سینما اشراق در ابتدای خیابان شهدا اکران می شود.

وی در ادامه افزود: در بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ اختتامیه جشنواره اشراق در سالن همایش های بین المللی غدیر برگزار خواهد شد.

معینی پور بیان داشت: در سه روز اکران که از ۲۰ تا ۲۳ اسفندماه برگزار می شود، تعداد ۶ کارگاه، نشست دانش افزایی، گفتگو و نشست تخصصی درباره جشنواره و اکران ها خواهیم داشت که عناوین کارگاه ها و نشست ها عبارتند از: بازنمایی روحانیت در سینمای ایران، فیلم دینی و اقتصاد سیاسی سینما در ایران، استفاده از سامانه های اشتراک ویدئو برای ارتقاء حداکثری ارتباط با مخاطبان جهان اسلام، مسئله شناسی عدالت در سینمای اسلام، مبانی نگارش نقد فیلم و طنز نویسی در مستند سینما و فیلمنامه نویسی است.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر جوایزی که در بخش‌های رقابتی جشنواره اهدا خواهد شد، سه جایزه ویژه نیز خواهیم داشت که عبارتند از جایزه ویژه یکصدمین سالگرد حوزه، جایزه ویژه عدالت، جایزه ویژه کنگره شهدا و جایزه ویژه آموزش و پرورش.

دبیر جشنواره فیلم دینی(اشراق) ابراز کرد: از ۸۵۰ اثر دریافتی جشنواره تعداد ۱۷۷ اثر از طلاب و قریب به ۶۳۲ اثر از غیر طلاب بوده است که کارهای آن در حال انجام است.

معینی پور در پایان اظهار داشت: جشنواره فیلم دینی اشراق شاید تنها جشنواره تخصصی فیلم، مسند و آثار دینی باشد و اگر جشنواره فضای دینی و بین المللی بازنمایی خوبی داده شود، در دوره‌های بعدی هم آثار بهتریی خواهیم داشت و هم سهم بهتری می توانیم در فضای سینما، مستند و هنر کشور داشته باشیم.

ارسال نظرات