۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۳۰۷۵۷

مراسم جشن اعیاد شعبانیه و عمامه گذاری طلاب مدرسه امام باقر برگزار شد

مراسم جشن اعیاد شعبانیه و عمامه گذاری طلاب مدرسه امام باقر برگزار شد
مراسم جشن اعیاد شعبانیه و عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت اعیاد شعبانیه، مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع)، با حضور آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام حجازی مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) به ذکر داستان تاسیس این مدرسه پرداخت و گفت: در گذشته، زمین این مدرسه برای یک سینما بود که در پی اعتراض برخی علما نسبت به این که خوب نیست نزدیک حرم حضرت معصومه (س) سینما باشد، شخصی به نام حاج علی بابا قصد خرید این زمین به هر قیمتی داشته و نزد مالک سینما می رود و مجبور می شود این زمین را ده برابر قیمت روز بخرد آن هم با پولی که سه بار خمس آن را پرداخت کرده بود و به این علت است که بزرگانی همچون آیت الله اشتهاردی، صدوقی و اشرفی اصفهانی به این مدرسه عنایت داشته اند.

سخنرانی آیت الله فاضل به همراه مراسم عمامه گذاری

در ادامه، آیت الله فاضل لنکرانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت حجت (عج) گفت: لازم است در ابتدا یاد کنیم از مرحوم آیت الله دیباجی که از همان روزهای اول تاسیس این مدرسه، او که واقعا مجموعه ای از کمالات، اخلاق و انسانیت بود و ما از نزدیک با رفتار ایشان آشنا بودیم و همچنین لازم است از بانی بسیار فهیم و خیر این مدرسه، مرحوم ملا حیدر و کسانی که سهیم بودند در ساخت این مدرسه معظم، تقدیر کنیم.

وی با اشاره به آیه 44 سوره نحل، ادامه داد: کسی می تواند مبیّن باشد که با دین مانوس باشد، با قرآن مانوس باشد و به عبارت دقیق تر، بتواند محکمات را از متشابهات جدا کند. در همین حوزه های علمیه، بودند کسانی که عمل به متشابهات، آن ها را منحرف کرد و مصداق آیه «فاماالذین فی قلوبهم زیغ» بودند. این عبارت در تمام زیارت نامه های ائمه (ع) وجود دارد که «شما حلال خدا را حفظ کردید و حرام خدا را هم حفظ کردید» و آن چیزی که مهم است، همین نکته است که از خط ائمه اطهار (ع) خارج نشویم. اما کسی که در قلبش زیغ دارد، کم کم حجاب را هم بر میدارد مثل برخی که امروزه به غلط مسئله «کرامت انسانی» را مطرح کرده اند و گفته اند کرامت انسانی مهم است و به عنوان معیار و ملاک با آن برخورد میکنند به عنوان مثال گفته اند در گذشته، حجاب با کرامت زن منافات نداشته، اما الان منافات دارد پس الان لازم نیست که قطعاً این طرز برخورد با فقه، به شدت غلط و محکوم است.

سخنرانی آیت الله فاضل به همراه مراسم عمامه گذاری

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه ضمن بیان توصیه هایی به طلاب جوان ابراز کرد: طلابی که معمم می‌شوند باید ارتباط بیشتری با امام زمان داشته و این عمامه های خود را ببوسند چرا که این عمامه، نشان دین است به این معنا که ما خود را وقف حوزهای علمیه نموده ایم و این لباس، برکات علمی، معنوی و حتی افزایش رزق و روزی را در پی دارد اما به شرطی که باور داشته باشید و در روایت آمده است وقتی ملبس می شوی، ثواب نمازت دو برابر می شود.

سخنرانی آیت الله فاضل به همراه مراسم عمامه گذاری

ارسال نظرات