۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۳۰۷۹۹
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف خبر داد؛

تشکیل ۱۱ کارگروه تخصصی تبلیغ در اوقاف و امور خیریه

تشکیل ۱۱ کارگروه تخصصی تبلیغ در اوقاف و امور خیریه
حجت‌الاسلام شفیع‌زاده گفت: ۱۱ کارگروه تخصصی تبلیغی در مجموعه اعزام مبلغ اوقاف شکل گرفته که از این پس مبلغان بر اساس تخصص خود و در مناسبت‌های گوناگون اعزام خواهند شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده در همایش بزرگ نهضت تفسیر قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور که امروز در سالن همایش‌های امامزاده شاه سید علی (علیه السلام) برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف منتظران واقعی، حفظ دین در جامعه است.

وی افزود: مبلغان مذهبی برای احیای دین گام بر می‌دارند و امیدوارند این تلاش‌ها مورد رضایت خداوند و امام عصر(عج) قرار بگیرد و آنها جزو زمینه‌سازان ظهور باشند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تشکر از مبلغان اوقاف که طی ایام تبلیغی فاطمیه در مناطق مختلف به ویژه مدارس حضور چشمگیری داشتند گفت: گفته می‌شد میان دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها با روحانیت فاصله افتاده ولی حضور مبلغان، موجب می‌شود این فاصله کمتر شود.

وی با بیان اینکه تصور اولیه سازمان اوقاف نیز، استقبال چشمگیر دانش‌آموزان از روحانیون مبلغ به این شکل که شاهد هستیم نبود خاطرنشان کرد: در این زمینه معاونان فرهنگی ادارات کل اوقاف استان‌ها هماهنگی خوبی ایجاد کردند و همکاری گسترده آنها سبب استقبال از مبلغان شد.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده عنوان کرد: 200 نفر از مبلغانی که پیش از این با فضای مدارس آشنا بودند انتخاب شدند و طی هماهنگی با سرگروه‌های تبلیغی و معاونین فرهنگی استان‌ها به مدارس اعزام شدند که در نهایت تعداد آنها به 394 نفر افزایش یافت.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در فاطمیه امسال و طی پنج روز، مبلغان اوقاف در سراسر کشور در 980 کلاس متوسطه اول حضور پیدا کردند گفت: همچنین در این مدت مبلغان روحانی اوقاف در 450 کلاس متوسط دوم هم به کار تبلیغی پرداختند.

وی ادامه داد: دو ماه قبل جلسه‌ای با حضور ریاست سازمان اوقاف برگزار و حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی هم مطالبه نماینده ولی فقیه را مطرح کردند که در مورد تبلیغ تخصصی با محوریت جوانی جمعیت و تعالی خانواده بود.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده با اشاره به هم اندیشی صورت گرفته در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: مقرر شده است که 11 کارگروه تخصصی در این زمینه تشکیل شود که تاکنون 4 مورد از آنها شکل گرفته و به این ترتیب و در آینده نزدیک، اعزام مبلغان به صورت عمومی صورت نمی‌گیرد بلکه آیین‌نامه‌ای تدوین شده که بر اساس آن مبلغان به صورت تخصصی تربیت و اعزام شوند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر امسال، مبلغانی که تخصص و تجربه سخنرانی چند رسانه‌ای داشتند به مدارس، دانشگاه‌ها، بقاع متبرکه و دیگر مکان‌هایی که اجتماعات انسانی شکل می‌گیرد اعزام شدند و کار تخصصی تبلیغ را انجام دادند.

وی افزود: سرگروه‌هایی در دهه فجر امسال اعزام شدند که توانایی اجرای سخنرانی چند رسانه‌ای با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی را داشتند.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده از آغاز فرآیند شکل‌گیری کارگروه‌های تفسیر و مشاوره خبر داد و گفت: هر کدام از مبلغان باید با توجه به علاقه و استعداد خود، در یکی از این 11 کارگروه شرکت کنند ضمن اینکه دوره‌های آموزشی آینده هم بر اساس موضوع کارگروه‌ها برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات