۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۳۰۸۵۰

کتاب «سر بر دامن ماه» رونمایی شد

کتاب «سر بر دامن ماه» رونمایی شد
همزمان با ایام ولادت امام عصر(عج) آیین رونمایی و نقد کتاب «سر بر دامن ماه» با حضور نویسنده کتاب در حوزه هنری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین رونمایی و نقد کتاب «سر بر دامن ماه» با موضوع زندگی داستانی بانو حدیث مادربزرگ امام عصر (عج) با حضور فاطمه دولتی نویسنده اثر، زینب سادات واسعی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان، عفت پدرام فر ریاست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کاشان، غلامرضا بخشی موحد معاونت پشتیبانی توسعه و پژوهش اداره آموزش و پرورش کاشان، لیلا تقاعدیان مسئول بسیج جامعه زنان کاشان، هادی لطفی نویسنده و منتقد کتاب و مسئول واحد تدوین موسسه مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، نورالهدی ماه پری نویسنده، پژوهشگر و منتقد کتاب و جمعی از فعالان فرهنگی ظهر امروز به همت اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان در حوزه هنری کاشان برگزار شد.

فاطمه دولتی نویسنده کتاب «سر بر دامن ماه»در این مراسم، ضمن بیان هدف از انتخاب موضوع سرگذشت مادربزرگ امام عصر (عج) گفت: منابع تاریخی به مجموعه داستان اضافه شده است.

وی افزود: داستان روایتی در هم تنیده دارد و در روایت، داستان گره‌ها به خوبی باز شده و مخاطب را مجاب به خواندن ادامه داستان کرده است.

نویسنده کتاب «سر بر دامن ماه» با اشاره به اینکه «بانو حدیث» مادربزرگ امام عصر (عج) زنی است که در اوج لطافت و مادری با اقتدار در بلندای تاریخ ایستاده است، افزود: بانویی که توانست از پس حسادت‌ها و کینه‌هایی که از فرزندان آل محمد و علی (ع) در آن عصر که حاکم بر جامعه بود به خوبی برآمده و اجازه ندهد با ایجاد شک و شبهه بدخواهان، اعتقادات شیعی نابود شود.

به گفته وی شیوه بیان داستان به گونه‌ای است که خواننده را به زمان داستان نزدیک کرده و مخاطب خود را در آن عصر و برهه تاریخ احساس می‌کند.

لازم به ذکر است، سه نفر از خوانندگان کتاب ضمن بیان توضیحاتی درباره ادبیات دینی کتاب، حسن انتخاب موضوع کتاب با عنوان سرگذشت همسرامام هادی (ع) و مادربزرگ امام عصر (عج) را تبریک گفتند. همچنین بیان شد «بانو حدیث» ماجرا‌های زیادی تا به امامت رسیدن امام زمان (عج) را از سر گذرانده و مقابل ظلم و استکبار عباسیان و فرزندش جعفر کذاب ایستادند.

گفتنی است، کتاب «سر بر دامن ماه» توسط انتشارات جمکران به چاپ رسیده و اکنون چاپ دوم آن نیز منتشر شده است.

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات