۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۳۰۸۷۰
با حضور آیت الله علم الهدی برگزار شد؛

آیین عمامه گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی

آیین عمامه گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی
خراسان رضوی - آیت الله علم الهدی از لزوم تربیت و پرورش طلابی که از آموزش‌های آکادمیک نیز بهره‌مند هستند سخن گفت و بر به‌روز بودن در زمینه دیگر علوم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در آیین عمامه ‎گذاری طلاب دانشگاه رضوی که امروز در مسجد میرزاجعفر دانشگاه رضوی برگزار شد، بیان داشت: مسئله‌ای که شما برادران در آستانه این موفقیت باید مورد توجه قرار بدهید، این است که فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستید که سنگ بنای آن مبتنی بر عنایات و برکات ساحت قدسی امام هشتم(ع) گذاشته شده است. در سال 1366 و در دوران دفاع مقدس بود که نخستین بار، مسئله جایگزینی یک دانشگاه علوم اسلامی در محوطه داخلی حرم مطهر مطرح شد. اینکه این مرکز علمی فرآیند آموزش را در حوزه خواهران و برادران به‌صورت توأمان دنبال کند، ابتکاری بود مرحوم واعظ طبسی به خرج داد تا در نهایت، نظام آموزشی این دانشگاه با نظام طلبگی توأمان باشد.

وی با بیان اینکه تأسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی را می‌توان یکی از دستاوردهای نظام اسلامی دانست، افزود: باید طلابی در دل روحانیت پرورش پیدا کنند که از آموزش‌های آکادمیک نیز بهره‌مند باشند و از به‌روزترین علوم آگاهی پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وجود مقدس امام زمان(عج) به نوکری اعتنا می‌کنند که خدمتگزاری او متناسب با شرایط روز باشد. کسی می‌تواند به توفیق نوکری امام عصر(عج) نائل شود که بر مبنای نیاز روز جامعه اسلامی به درد حضرت صاحب‌الزمان(عج) بخورد. این مسئله منافاتی با درجات دانش، کرامات و معنویت ندارد اما فقیه یا عام، پیر یا جوان، کسی می‌تواند خادم امام زمان(عج) باشد که متناسب با اقتضای روز، ناشر فرهنگ مهدویت گدر جامعه باشد و از دانش‌آموز اول دبستان تا استاد دانشگاه، قلوب آحاد مردم را متوجه معارف دینی کند.

وی ادامه داد: بر همین مبنا، آن‌چه اثرگذار است، آن است که نظام طلبگی با نظام آموزش عالی تلفیق شود و ماحصل آن، تربیت سربازانی باشد که در رکاب امام زمان(عج) گره از چالش‌های روز جامعه باز می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماهیت روحانیت، نوکری در درگاه امام زمان(عج) است، تصریح کرد: هرکس این کسوت مقدس را بر تن می‌کند، باید بداند که پا به عرصه نوکری امام زمان(عج) گذاشته است. در این شرایط اگر کسی با انگیزه‌ای غیر از خدمت مخلصانه، پا به عرصه روحانیت بگذارد، باید بداند که خیانت کرده و سرنوشتی جز ناکامی هم نخواهد داشت. همچون کادر نیروهای مسلح که ملبس به کسوت خدمت هستند، روحانیت هم باید بداند که اگر این لباس را بر تن کرد، کارشناس دین و سرباز اسلام است و باید بدون بازنشستگی در این عرصه تلاش کند.

وی تأکید کرد: گاهی اوقات عرصه‌های پیش می‌آید که شما باید آبرو و همه داشته خود را به میدان بیاورید و ثابت کنید که نوکر امام زمان(عج) هستید. همه شما باید این را بدانید که اگر زمان دفاع از شخصیت و جایگاه خود را ارجح به دفاع از دین خدا دانستید، این عمل به معنای آن است که از سربازی در رکاب امام زمان(عج) سر باز زده‌اید.

شایان ذکر است آیین عمامه گذاری  60 نفر از طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام امامی، سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دکتر عبدالحمید طالبی، رییس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام رضایی، معاون علمی حوزه علمیه خراسان و معاونان محترم دانشگاه رضوی برگزار شد.

حسین عجمی

جواد رستمی
ارسال نظرات