۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۳۱۰۰۷
اسلامی:

ایران امروز کشوری هسته‌ای بدون کمک خارجی‌هاست

ایران امروز کشوری هسته‌ای بدون کمک خارجی‌هاست
اسلامی گفت: به دست‌آوردن سوخت هسته‌ای برای تولید ۱۰هزار مگاوات برق در دستور کار است و امروز ایران در تراز کشورهای برتر هسته‌ای با قابلیتهای مهم و بدون کمک دیگران است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمداسلامی ظهر امروز در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در آئین آغاز عملیات اکتشاف و بهره برداری از معدن سنگ آهن آنومالی ۸ نارگان که با عنوان مجتمع شهید احمدی روشن فعالیت می کند، اظهار کرد: امیدآفرینی و توسعه اشتغال و رونق اقتصادی از جمله اهداف مهم راه اندازی این معدن و دیگر معادن کشور است.

وی با بیان این‌که ما باید از تمام داشته‌های خود برای توسعه پایدار استفاده کنیم، افزود: رسیدن به قدرت اقتصادی در کنار قدرت علمی و فناوری مستلزم تحقق استقلال به معنای واقعی کلمه است.

معاون رئیس جمهور با بیان این که برخورداری از دانش کارآمد را لازمه تأثیرگذاری بیش از دیگر مولفه های قدرت و پایداری است، گفت: شکوفایی معادن و اقتصاد معادن از جمله ظرفیت های داخلی کشور است که باید از آن به نفع مردم کشور استفاده شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در آغاز بکار دولت سیزدهم توجه به بحث اقتصاد معادن را توصیه کرده است، تصریح کرد: ایران به تقویت چرخه سوخت هسته ای نیاز جدی دارد و بدست آوردن سوخت مورد نیاز توسعه کشور برای تولید 10 هزار مگاوات برق است را در دستور کار قرار داده است.

وی مهمترین هدف تحریم شکستن اراده و تصمیم است، خاطرنشان کرد: امروز ایران در تراز کشورهای برتر و در حوزه هسته ای قرار دارد و داری قالبیت‌های مهم بدون کمک دیگران است.

اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید هرآنچه را که فاز مقدماتی و پیجویی آن طی کردیم در قالب قرارداهای مشارکت به بهره برداری برسانیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که تاکنون طی یک سال گذشته این پنجمین معدن در سطح کشور است که عملیات اکتشاف آن را آغاز می کنیم، اظهار کرد: این آمار تاکنون در طول تاریخ ایران چهار مورد بوده است.

معاون رئیس جمهور تجهیز به فناوری‌های نوین در حوزه صنعتی را از دیگر لازمه های توسعه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: در این معدن اشتغال دانش بنیان و تربیت نیروی انسانی متعهد و بومی در اولویت اجرایی این معدن در استان یزد است.

وی با بیان این که ما به دنبال ایجاد انحصار نیستیم، گفت: ما بر این باوریم که چرخه اقتصادی کشور در گرو استفاده از تمام ظرفیت های موجود است و این مهم باید به افزایش قدرت اقتصادی مردم ایران منجر شود.

اسلامی با اشاره به این‌که اگر امروز فناوری هسته‌ای نبود تمام بیماران سرطانی ایران جان خود را از دست می دادند و گفت: خط مقدم فناوری هسته ای خدمات پزشکی است و امروز بیش از یک میلیون بیمار در سال خدمت می گیرند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات