۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۳۱۰۱۷
آیت الله خاتمی تشریح کرد؛

اهداف دشمن از ایجاد پروژه مسمومیتها/ لزوم برخورد قاطع با شایعه پراکنان در فضای مجازی

اهداف دشمن از ایجاد پروژه مسمومیتها/ لزوم برخورد قاطع با شایعه پراکنان در فضای مجازی
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان از ایجاد مسمومیت ها در مدارس چند هدف را دنبال می کنند که مسئولان و مردم باید به وظایف خود در قبال این توطئه واقف باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: حفظ دین از سفارش هایی می باشد که در عصر غیبت به آن سفارش شده و نگهداری آن در عصر غیبت بسیار سخت است که هم خود باید آن را حفظ کرد و هم دیگران را به نگهداری آن سفارش کرد.

وی افزود: در روایتی از رسول خدا(ص) چنین آمده است که یاران امام زمان دینشان را به سختی نگه می‌دارند؛ چنانچه بخواهند در شب درختی که خارهای تیز دارد را بکنند یا آنکه کسی بخواهد آتش را روی دستش نگه دارد که دستی برای او باقی نمی‌ماند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به قدرت بی پایان خداوند ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید قدرتمندان باطل را در هم شکستیم آنگاه که آنان را سفارش به خوبی و اصلاح کردیم اما چون به خود نیامدند قدرتمندان باطل را درهم شکسته و توطئه هایشان را خنثی و آنان را خوار گردانیدیم.

وی با اشاره به روایت زندگی پیامبران در قرآن کریم تصریح کرد: ولادت ابراهیم (ع) و موسی (ع) هم در اوج خفا صورت گرفت؛ فرعون ۷۰ هزار طفل بی‌گناه را سر برید چون به او گفتند پسری متولد می‌شود که حکومت تو را براندازی می‌کند اما خداوند با قدرت لایزال خود موسی را به دست قابله‌ای که از فرعونیان بود متولد کرد، سازنده صندوق محافظ موسی هم نجاری فرعونی بود و گیرندگان صندوق از امواج هم آل فرعون بودند و بازکننده صندوق که قرآن تعبیر تابوت می‌کند، خود فرعون یا همسرش بود، موسی (ع) تا ۲۰ سالگی در کاخ فرعون بزرگ شد و او را سرنگون کرد. خداوند چیزی را که اراده کند، قطعاً تحقق می‌یابد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خلفای عباسی هم بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) می‌دانستند که به زودی در خاندان اهل بیت فرزندی متولد خواهد شد که اساس حکومت‌های ظالمانه را از ریشه ویران خواهد ساخت و مولودی ستم برانداز است، اظهار داشت: از زمان امام جواد (ع) زیرنظر گرفتن خاندان اهل بیت شروع شد و امام هادی (ع) را از مدینه به سامرا تبعید کردند تا حضرت مهدی (عج) متولد نشود. عوامل جور وقت و بی‌وقت به خانه امام عسکری حمله می‌کردند و قابله‌های فراوانی بر خانه امام گماشتند تا این موعود که متولد شد را از بین ببرند.

آیت الله خاتمی با یادآوری اینکه آنها از قدرت الهی غافل بودند و صاحب‌الزمان به اراده الهی به دنیا آمد، خاطرنشان کرد: 1189 سال دوستداران و منتظران حضرت تولد ایشان را جشن گرفتند و آن موعود، ان‌شاءالله با ظهور خود جهان را روشن خواهد کرد؛ پیروان همه ادیان توحیدی و الهیون عالم به منجی موعود و مهدویت اعتقاد دارند و باور داریم که این باور ما باور حق است که روزی ظالمان و ستمگران می‌روند و تنها مهدی فاطمه (س) بر جهان حاکم خواهد شد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه روزی خواهد رسید که از آمریکا و استکبار خبری در عالم نباشد، ابراز کرد: روزی فرا خواهد رسید که بی تردید اسرائیل غاصب روزی زمین نخواهد بود، دشمنان قدرت ربوی را نمی بینند اما بالاخره آن روز خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه دشمنان این نظام ابراز کرد: دشمنان شما و این نظام اسلامی سه برنامه در دستور کار خود طراحی کرده بودند، اولین برنامه آنها آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود و به نوجوان‌ها و جوانان بازی‌خورده گفته بودند یک هفته در خیابان‌ها باشید نظام می‌رود، دومین برنامه که سران اغتشاش داشتند جنگ مسلحانه بود آذرماه اعلام جنگ مسلحانه کردند و فراخوان هم دادند ولی هیچ‌کس نشنید و از همان ابتدا برنامه این شیاطین ناکام ماند، سومین برنامه‌ای داشتند ایذاء دائم یعنی اذیت کردن مدام ملت بزرگ ایران بود و این مسمومیت‌های پیاپی را من از مصادیق این ایذاء و اذیت می‌بینم.

آیت الله خاتمی ادامه داد: دشمنان از این مسمومیت‌های‌های پیاپی سه هدف دارند اول اینکه امنیت را از بین ببرند زیرا احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است، هدف دوم توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران است. بعضی جاها گفته‌اند اگر قرار است مسموم شویم به مدرسه نمی‌رویم. این همان چیزی است که آنها می‌خواهند. هدف سوم اتهام به نظام و متدینین است که از تهمت‌های صددرصد گناه است. اگر رسانه‌ها و مطبوعات در روزهای آخر سال در پی یک دروغ بزرگ هستند همین است که پای نظام و متدینین بنویسند. این دروغ، دروغی است که نگرفته و نخواهد گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه از قوه قضاییه می خواهم با کسانی که در فضای مجازی و حقیقی شایعه پخش می کنند با قاطعیت برخورد کند، بیان کرد: مقام معظم رهبری در روز درختکاری فرمودند کسانی که دست به این کارها می‌زنند چه عامل و چه مسبب هستند باید حکم اشد مجازات برای آنها داده شود و این حکم باید اجرا شود، رهبری فرمودند در ارتباط با این افراد عفوی هم در کار نخواهد بود و آنچه مقام معظم رهبری فرمودند مبنای فقهی دارد و مبنای فقهی این است که آنهایی که این کارها را انجام می‌دهند افساد فی‌الارض می‌کنند و مفسد فی‌الارض حکمش اعدام است.

وی با بیان اینکه شادی باید عاقلانه باشد، تاکید کرد: با شادی مردم نه تنها مخالف نیستیم بلکه نظام اسلامی در پی ایجاد شادی مناسب برای مردم است ما با نوروز مخالف نبوده و نیستیم منتها نوروز اسلامی، نوروزی که با یا مقلب القلوب و الابصار آغاز می شود، سنت های خوب نوروز را پاس می داریم اما به همه خصوصاً جوانان می گوییم دنبال شادی باخردانه باشید شادی که عقل آن را تحسین کند؛ چهارشنبه سوری از مراسم نابخردانه است.

آیت الله خاتمی با اشاره به 23 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام عظیم الشان تصریح کرد: ما مدیون شهدا هستیم و اگر شهدا نبودند امنیت و آرامش امروز را نداشتیم.

وی ادامه داد: مردم و مسئولان نگاه تکریم به شهدا و خانواده شهدا دارند و این را ادامه بدهند، خانواده شهدا عزیز هستند و باید تا همیشه عزیز و محترم بمانند و از بازماندگان شهدا هم می خواهم که حریم پدرانشان را نگه دارند و خانواده شهدا شهید پسندانه عمل کنند.

ارسال نظرات