۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۳۱۰۲۵
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

طلاب از فرصت ماه مبارک رمضان برای حضور در مساجد بهره ببرند

طلاب از فرصت ماه مبارک رمضان برای حضور در مساجد بهره ببرند
امام جمعه اراک گفت: ما وقف اسلام هستیم و خدا بر ما لطف داشته که بر سر سفره اهل بیت(ع) قرار داده است، پس مبادا این جایگاه را ارزان بفروشیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله دری نجف آبادی در جلسه طلاب و فضلای استان مرکزی که در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بحمدالله 700 نفر از طلاب و فضلای استان مرکزی در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل هستند که مایه افتخار و سربلندی است.

وی ابراز داشت: حضور طلاب و فضلا برای کشور و امام زمان (عج) موجب خوشحالی و خرسندی است و بحمدالله در قسمت خواهران طلبه نیز تعداد مناسبی در استان مرکزی مشغول به تحصیل بوده و دانش آموختگان خوبی داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در سال تحصیلی که حضور داریم، قریب به 200 برادر و 200 خواهر برای حضور در حوزه علمیه استان مرکزی ثبت نام داشتند که تعداد مناسبی است و غنیمت است.
امام جمعه اراک بیان داشت: طلاب و فضلا باید برای ماه مبارک رمضان برنامه داشته و برای تبلیغ به مناطق خود هجرت کنند و فعالیت تبلیغی داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: عدم حضور طلاب و فضلا در منطقه مساوی با افزایش برخی ناهنجاری هاست و باید برای مباحث تبلیغی برنامه داشته باشیم.

وی ابراز داشت: درخواست ما از فضلا این است که ماه مبارک رمضان را قدر دانسته و در مساجد حضور داشته باشند؛ چراکه دشمن همچنان برای مردم ما برنامه داشته و عدم حضور ما به ضرر کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: بُعد داخلی حوزه های علمیه، ایمان واقعی، اخلاص واقعی، تقوا و فقاهت همه جانبه است و باید برای دستیابی به آن تلاش کرد.

امام جمعه اراک بیان داشت: اگر استعداد، ظرفیت و قابلیت را در خود می بینیم، به أقل و کم در حوزه قناعت نکرده و برای دستیابی به جایگاه های بلند اخلاقی و علمی تلاش وافر داشته باشیم و زحمت بکشیم؛ اما اگر به هر دلیلی شرایط مان اجازه نمی دهد، مسیر هوشیارانه و حکیمانه را انتخاب کنیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم و مثمرثمر باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: باید برای عمر و جوانی خود ارزش قائل باشیم و از این فرصت استفاده نماییم.

وی ابراز داشت: تربیت یک علامه طباطبایی در حوزه، با هیچ چیزی قابل معاوضه نیست و چیزی با ارزش تر از آن وجود ندارد؛ پس تلاش کنیم و برنامه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: شرط و رمز موفقیت در حوزه، اخلاص و تقواست و با این دو خصیصه می توانیم به موفقیت های بالاتر دست پیدا کنیم.

امام جمعه اراک بیان داشت: ما وقف اسلام، اهل بیت(ع) و امام زمان (عج) هستیم و خدا بر ما لطف داشته که بر سر سفره اهل بیت (ع) قرار داده است؛ پس مبادا این جایگاه را ارزان بفروشیم و باید شاکر حضرت حق باشیم که در راه اهل بیت(ع)، نظام، انقلاب و رهبری قرار داده است.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: ایجاد ناآرامی، استرس و نگرانی در کشور از برنامه های دشمنان ماست و حادثه مسمومیت های مدارس آموزش و پرورش یکی از این برنامه هاست و جهاد تبیین در این قضایا از ضروریات است.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور و سوء استفاده های دشمنان، ابراز داشت: حل مشکلات کشور با مسئله تولید خواهد بود و مسئولان باید برای تولید برنامه ریزی بهتری داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: امروز دخل کشور با خرج آن همخوانی ندارد و نظام پرداختی کشور باید بر اساس کارآیی و بهره وری باشد؛ نه اینکه نیروی انسانی که کارآیی مناسبی ندارد، با نیرویی که کارآیی بالایی دارد، دریافتی یکسانی داشته باشد.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام سلم آبادی، نماینده طلاب آشتیان و تفرش به ایراد سخن پرداخت و گفت: حضرت امیر علیه السلام در روایتی فرمودند: «إِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ جَمَعَ اَللَّهُ اَلْعُلَمَاءَ فَيَقُولُ لَهُمْ عِبَادِي إِنِّي أُرِيدُ بِكُمُ اَلْخَيْرَ اَلْكَثِيرَ بَعْدَ مَا أَنْتُمْ تَحْمِلُونَ اَلشِدَّةَ مِنْ قِبَلِي وَ كَرَامَتِي وَ تَعَبَّدَنِي اَلنَّاسُ بِكُمْ فَأَبْشِرُوا فَإِنَّكُمْ أَحِبَّائِي وَ أَفْضَلُ خَلْقِي بَعْدَ أَنْبِيَائِي فَأَبْشِرُوا فَإِنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ قَبِلْتُ أَعْمَالَكُمْ وَ لَكُمْ فِي اَلنَّاسِ شَفَاعَةٌ مِثْلُ شَفَاعَةِ أَنْبِيَائِي وَ إِنِّي مِنْكُمْ رَاضٍ وَ لاَ أَهْتِكُ سُتُورَكُمْ وَ لاَ أَفْضَحُكُمْ فِي هَذَا اَلْجَمْعِ / چون قيامت فرا رسد، خداوند علما را جمع كند و به آنان بگويد: اى بندگان، من مى‌خواهم به شما خير كثير دهم، چون شما سختى را در راه من تحمل كرديد و مردم به واسطۀ شما مرا عبادت كردند؛ پس مژده باد شما را كه دوستان من هستيد و پس از پيامبران بهترين خلق من مى‌باشيد؛ پس مژده باد شما را كه من گناهانتان را بخشيدم و اعمالتان را پذيرفتم و مى‌توانيد مردم را هم مثل انبيا شفاعت كنيد و من از شما راضيم و پردۀ شما را نمى‌درم و در اين جمع آبرويتان را نمى‌برم».

وی با بیان این مطلب که حضرت حجت (عج) حاضر و ناظر بر اعمال ماست، اظهار داشت: بزرگترین دلیل بر حاضر و ناظر بودن حضرت ولی عصر(عج) سوره مبارکه قدر است که خداوند متعال فرمود: «تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ / فرشتگان و «روح» در آن شب به اذن پروردگارشان برای (تقدیر) هر کاری نازل می‌شوند».

نماینده طلاب و فضلای آشتیان و تفرش با اشاره به اهمیت تبلیغ، ابراز داشت: پررنگ شدن برنامه های تبلیغی از سوی طلاب و فضلا از ضروریات است و برنامه ریزی مناسبی برای آخر هفته ها شده و پشتیبانی های خوبی برای مبلغان صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات