۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۷۳۱۳۵۵
حجت الاسلام نورزاده تبیین کرد؛

۵ شاخصه و ویژگی حوزه انقلابی

۵ شاخصه و ویژگی حوزه انقلابی
رئیس مجمع نمایندگان طلاب مازندران گفت: حوزه انقلابی خود را در قبال نیازهای نظام، مسئول می داند و در برابر نفوذ و انحراف، حساس است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بیست و پنجم اسفندماه 1394، سالروز دیدار نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب است و ایشان در آن دیدار، بر انقلابی ماندن حوزه تأکید کردند؛ به همین مناسبت گفت و گویی با حجت الاسلام نورزاده، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان مازندران انجام دادیم که مشروح آن بدین شرح است:

* تعریف شما از حوزه انقلابی چیست و از باید ها و نبایدهای آن برای ما بفرمایید.

حوزه انقلابی حوزه ای است معتقد به مبانی فکری انقلابی و اهل اقدام و عمل که از ضروریات این حوزه می باشد.این حوزه، پاسخگو به مسائل گوناگون بوده و باید مسائل مختلف مردم را بداند و برای آن پاسخ داشته باشد.

همچنین حوزه انقلابی خود را در قبال نیازهای نظام، مسئول می داند و در برابر نفوذ و انحراف، حساس است و به مقابله پرداخته و بی تفاوت از کنار آن نمی گذرد.
بایدها و نبایدهای حوزه انقلابی نیز همین پنج نکته است که باید به آن دقت داشت و در نظر گرفت.

* مجمع نمایندگان طلاب برای لبیک به فرمان رهبری و تقویت تفکر اصیل انقلابی در حوزه چه برنامه ای می تواند داشته باشد؟

اگر مجمع نمایندگان طلاب می خواهد در تراز حوزه انقلابی باشد، باید از حاشیه پرهیز کرده و به اصل بپردازد و مسائل اصلی حوزه را پیگیری نماید.

شناسایی نخبگان در تراز انقلاب و استفاده از این نخبگان مطابق با تخصص آنان در جایگاه های مدیریت کلان کشور از دیگر مباحثی است که مجمع نمایندگان طلاب باید آن را دنبال نماید.

از دیگر مسائلی که می تواند مجمع نمایندگان در تراز انقلاب بسازد، اصل شفافیت است؛ باید شفافیت سرلوحه کارها بوده و عدم کم کاری و واقع گرابودن از دیگر اصولی است که به مجمع تراز انقلاب کمک خواهد کرد.

* راهکار شما برای قرار گرفتن مجمع در تراز حوزه انقلابی و مجمع نمایندگان تراز انقلاب چه می باشد؟ چه افقی را در این زمینه متصور هستید؟

باید برای طلاب جدیدالورود در حوزه برنامه داشته باشیم و این مسئله ممکن نخواهد شد؛ مگر با راه اندازی هیأت اندیشه ورز که بتواند برنامه ای مناسب برای جدیدالورودها طراحی نماید.

باید برنامه ای طراحی شود تا اعتقاد به مبانی فکری انقلاب در وجود طلاب جدیدالورود نهادینه شود و برای آنان جهاد تبیین در عرصه حوزه انقلابی داشته باشیم.

همچنین تربیت اساتید انقلابی از دیگر ضروریاتی است که رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از سخنرانی های خود بر این مسئله تأکید داشتند و اگر چنین مسئله ای محقق شود، باید معرفی شوند و این افراد، حتما منشأ خیر کثیر بوده و شاگردانی همچون خود تربیت می نمایند.

ارسال نظرات