۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۳۱۴۱۸
آیت الله حسینی بوشهری:

باید از فرصت توافق با همسایگان برای حل مشکلات مردم استفاده کرد

باید از فرصت توافق با همسایگان برای حل مشکلات مردم استفاده کرد
امام جمعه قم با مثبت خواندن رویکردهای دولت در سیاست خارجی گفت: تحرکات خوبی دربعد سیاست خارجی اتخاذ شده و ابتکار عمل هایی از ناحیه دولت صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه 26 اسفندماه که در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید این واجب به قدری اهمیت داشته باشد که جامعه مؤمنین سربلند باشند نه اینکه بعضا جرأت نکنند در اماکن عمومی و بازارها تذکر دهند.

وی ادامه داد: حاکمیت دست جامعه مؤمنین و مسلمانان است اما برخی نمی گذارند امر به معروف صورت بگیرد و این امر سبب شده بسیاری به سکوت وادار شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با نام بردن از سران قوا و نمایندگان مجلس بی تفاوت بودن مسؤولان نسبت به ارزش های جامعه اسلامی را نشدنی دانست و تصریح کرد: نمی شود دست روی دست گذاشت و افسوس خورد و احساس شود که عفت و حیا رفته است.

آیت الله حسینی بوشهری با قرائت روایتی از امام باقر در خصوص اهل تقوا، اظهار داشت: افراد با تقوا کم خرج هستند و در مراحلی که جامعه احتیاج دارد تذکر می دهند و علاوه بر تذکرات لازم حاضر هستند خودشان مسؤولیتی به عهده بگیرند و بخشی از بار جامعه را بر دوش بکشند.

وی با اشاره به اعیاد شعبانیه و جشن نیمه شعبان از همه کسانی که در برگزاری جشن های این ماه نقش داشتند تشکر و از افراد و مبلغینی که در رفع شبهات مهدویت تلاش کردند تقدیر کرد و افزود: در مسیر بین حرم مطهر تا مسجد جمکران مراسم باشکوهی برگزار شد و زحمات فراوانی از جانب مردم به عشق مهدی کشیده شد.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به مناسبت نوروز تأثیر اسلام بر فرهنگ نوروز را شگرف دانست و با قرائت دعای تحویل سال تصریح کرد: درهم انگیختگی فرهنگ دینی با فرهنگ ایران در لحظات تحویل سال که خود را در دعایی زیبا نشان می دهد برای حال خوب و پیشرفت انسانی است.

وی با بیان عظمت ماه مبارک رمضان آن را ماه فرصت ها دانست، گفت: روزه خواری در جامعه اسلامی نباید بدون دلیل انجام گیرد و کسانی که دلیل و توجیه دارند مراقبت کنند که حرمت ماه شکسته نشود؛ از صدر اسلام برای این جامعه اسلامی شهید داده ایم و باید حریم ماه رمضان کاملا حفظ شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سفرهای نوروزی با اظهار تأسف از جان باختن هم وطنان در تصادفات رانندگی از پلیس و هلال احمر خواست تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا جان مردم حفظ شود.

وی با یادکردن از حوادث تلخ و شیرین 1401 با اشاره به شعارسال، عنوان کرد: تلاش های زیادی صورت گرفته اما هنوز از میزان اشتغالی که بیکاری را از بین ببرد، برخوردار نشدیم؛ پیچ و خم های زیادی در مسیر تولید راه می اندازند و گاه نیز کار دشمن خارجی نبوده بلکه در داخل برخی برای تولید کنندگان مانع ایجاد می کنند.

خطیب جمعه قم با اشاره به اغتشاشات پاییز 1401، بر حضور در صحنه مردم و مسؤولین تأکید کرد و خاطرنشان کرد: حضور مردم در 22 بهمن و سایر مناسبت در دفاع از انقلاب اسلامی حضوری ارزشمند و قابل تقدیر است؛ ممکن است مردم ما مشکلاتی داشته باشند و به خاطر بعضی کمبود ها اذیت شوند اما بین از بین رفتن انقلاب و ماندن آن قطعا همراه با انقلاب هستند.

وی حضور مردم و عزم آن ها به همراه نصرت الهی را ضامن انقلاب دانست و با اشاره به رویکردهای دولت در سیاست خارجی تصریح کرد: تحرکات خوبی دربعد سیاست خارجی اتخاذ شده و ابتکار عمل هایی از ناحیه دولت صورت گرفته است اما همه باید توجه کنند آنچه که مربوط به شرایط کشور ما و امنیت کشور و حل مشکل مردم است قابل شوخی نیست از این رو نباید به رخ هم بکشیم که چرا 7 سال طول کشیده است.

رئیس جامعه مدرسین در ادامه افزود: حال که بنا است در راستای منافع ملی اقدامی صورت گیرد این 7سال را به رخ هم نکشیم و تسویه حساب سیاسی نکنیم زیرا رقبا و دشمنان خارجی ما به ما نظاره می کنند. اگر این توافق خوب است دیر و زود آن مهم نیست بلکه مهم آن است از این فرصت ها برای حل مشکلات مردم استفاده کرد؛ سیاست ما بسیار فعال بوده و هیچگاه منفعل نیست.

وی با اشاره به ناآرامیها در رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: در سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی به سختی از ناحیه اختلافات داخلی و مردم مبارز فلسطین تحت فشار است و خود نیز اقرار می کنند در داخل پیش از حمله ایران از بین می روند.

ارسال نظرات