۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۷۳۱۵۰۸
کتاب‌نما؛

رونمایی از کتاب سلول ۱۴ در آمریکای لاتین

رونمایی از کتاب سلول ۱۴ در آمریکای لاتین
در هفته اخیر کتاب سلول شماره ۱۴، خاطرات مبارزاتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان اسپانیولی با حضور پرشور مردم شهر کاراکاس رونمایی شد.
به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، هفته فرهنگی و نمایشگاه مشترک ایران و ونزوئلا در هفته گذشته در شهر کاراکاس کشور ونزوئلا برگزار شد. نمایشگاه فرهنگ دوستی ایران و ونزوئلا تلاش داشت تا زمینه‌های مشترک فرهنگی دو ملت را بیشتر نمایان کند تا زمینه برای ارتباط موثر در سایر حوزه‌ها فراهم شود.

غرفه‌های خلیج فارس با هدف معرفی ایران، غرفه آشنایی با ونزوئلا، غرفه زن و حجاب، غرفه کودک و و نیز غرفه ارائه خدمات پزشکی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه بوده است. در غرفه خدمات پزشکی واکسن‌های ایرانی کرونا به عنوان یکی از نماد‌های خودباوری مردم ایران عرضه گردید که با استقبال و اعتماد مردم ونزوئلا به این توانمندی ایرانی همراه شد.

«سلول ۱۴»؛

در هفته اخیر در حاشیه این نمایشگاه دست خط رهبر معظم انقلاب بر کتاب «سلول۱۴» رونمایی شود. این کتاب ترجمه اسپانیولی کتاب "خون دلی که لعل شد" است که برای اسپانیولی زبان‌ها به چاپ رسیده و قرار است در کشور ونزوئلا به عنوان یکی از کشور‌های اثرگذار منطقه آمریکای جنوبی رونمایی و در سایر کشور‌های این منطقه هم در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

کتاب «خون دلی که لعل شد» حاوی خاطرات حضرت آیت الله العظمی سیّد علی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است. این کتاب ترجمه فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» است که پیش از این به زبان عربی در بیروت منتشر و توسط سیّد حسن نصرالله معرّفی شد.

«سلول

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از ترجمه اسپانیولی کتاب «سلول شماره چهارده» در سخنانی ضمن قدردانی ازحضور پرشور اقشار مختلف مردم بزرگ ونزوئلا در این مراسم تاکید کرد: حضرت ایت الله العظمی امام خامنه‌ای در آن دوران یکی از رهبران جوان و مبارز و از شاگردان امام خمینی (ره) بودند که برای آزادی و عظمت ایرانیان بار‌ها زندانی و تبعید شدند.

وی خطاب به مردم ونزوئلا چنین ادامه داد: از رهبری با شما سخن می‌گویم که بیش از ۷۰ سال از عمر بابرکتش را خودشان را برایبرقرای عدالت، و آزادی و استقلال ایران و رهایی دیگر مردمان گرفتار طواغیت و استعمار در کشور‌های خواهان آزادی صرف کردهاست.

اسماعیلی افزود: ایشان در این مسیر حتی مورد سوءقصد و ترور قرار گرفتند و بخشی از سلامتی خودشان را فدای سربلندی ایرانیانو ملت‌های آزادی خواه کردند از سویی با وجود جانبازی در میدان جنگ به نبرد با یکی از رژیم‌های وابسته به آمریکا برخاستند. ایشاندر دوران دفاع مقدس نه تنها با زبان و موعظه مردم را برای حضور در جبهه‌ها تشویق نمی‌کردند، بلکه مثل یک سرباز، لباس رزمپوشیده و در پیشانی جبهه‌های جنگ به نبرد پرداختند.

سلول۱۴
ارنستو ویگاس وزیر فرهنگ ونزوئلا گفت: به میزبانی از مراسم رونمایی از این کتاب افتخار می‌کنیم و این اقدام ارزشمند بدون تردید زمینه ساز وحدت بیشتر دو کشور بزرگ ایران و ونزوئلا خواهد بود؛ این کتاب می تواند راهنمای ارزشمندی برای کشورهای خواهان استقلال باشد.

وزیر فرهنگ ونزوئلا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تحریم مثل جنگ و محاصره است و عاملان تحریم عاملان جنایت هستند، افزود: ایران و ونزوئلا دو کلمه مقدس و دو ملت بزرگ هستند که نمی‌توان آنها را تحریم کرد چرا که ما استقلال می‌خواهیم و قطعا نباید مورد تحریم قرار بگیریم ولی استکبار فرهنگ و هویت ما را نمی‌شناسد و قطعا تحریم ها در ایستادگی ما خللی ایجاد نمی‌کند و همانطور که فرمانده چاوز ایستادگی کردند ما هم ایستادگی می‌کنیم و این کتاب، کتاب بزرگی است که ملت ما مطالعه می‌کنند و با مبارزه با استکبار به ویژه آمریکا بیشتر آشنا می شوند.

«سلول ۱۴»؛

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که در این مراسم منتشر شد، به این شرح است: اگر توانسته باشم به وسیله‌ی این کتاب با شما اسپانیولی زبانان ارتباط بگیرم، بسیار خرسند خواهم بود. این بخش کوتاهی از سرگذشت من است. چه نیکو است که ما و شما و همه‌ی ملت های عدالت‌خواه با یکدیگر بیشتر آشنا شویم و بیشتر هم‌افزائی کنیم. نیک روزی شما را از خدا می‌خواهم.
سیّدعلی خامنه‌ای»

کتاب سلول شماره ۱۴ خاطرات و زندگینامه آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را در دوران مبارزه با رژیم دست‌نشانده استکبار و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی روایت می‌کند. این اثر ترجمه اسپانیولی کتاب «ان مع الصبر نصرا» است که پیش از این به زبان عربی منتشر و نسخه فارسی آن با عنوان «خون دلی که لعل شد» در اختیار علاقه‌مندان و اهالی کتاب قرار گرفته بود.

ارسال نظرات