۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۳۱۵۷۸

تربیت ۵۰ قاری متخصص نوجوان در طرح «تلاوت فاطمی» طی سال ۱۴۰۱

تربیت ۵۰ قاری متخصص نوجوان در طرح «تلاوت فاطمی» طی سال ۱۴۰۱
تربیت ۵۰ قاری متخصص نوجوان، کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآنی و راه اندازی بخش‌های بزرگسالان از مهم‌ترین نتایج طرح «تلاوت فاطمی» در سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله علیها از سال ۹۸، طرح «تلاوت فاطمی» را با هدف برگزاری دوره های ویژه «قرائت قرآن کریم» برای نخبگان قرآنی پسر آغاز کرده است.

اماده سازی نخبگان قرآنی نوجوان در سطح استانی و کشوری برای حضور در مسابقات قرآنی و ارتقای سطح کیفی قرائت قرآن کریم در میان فراگیران با محوریت برگزاری دوره های آموزشی خاص ویژه قرائت قرآن کریم از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

طرح «تلاوت فاطمی» یا «دوره‌های ویژه قرائت قرآن کریم» با هدف تقویت صوت و لحن برای کودکان و نوجوانان پسر برگزار می شودکه در این طرح کودکان و نوجوانان پسر از پایه دوم ابتدایی تا دوره ی متوسطه حضور دارند.

این طرح با گزینش نخبگان و برگزیدگان قرآنی مرکز قرآن و حدیث و نخبگان قرآنی پسر کودک و نوجوان که در استان قم و در سطح کشور حائز رتبه شده‌اند با برگزاری دوره‌های ویژه قرائت قرآن کریم با محوریت صوت و لحن، این نخبگان قرآنی را تقویت می‌کند.

تربیت ۵۰ نوجوان متخصص در عرصه تلاوت از مهم ترین نتایج این طرح در سال ۱۴۰۱ است.

در حال حاضر در طرح تلاوت فاطمی ۵۰ نوجوان و ۱۰ بزرگسال در مجموع ۶۰ نفر در قالب پنج کلاس هفت یا هشت نفره حضور دارند.

آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم به فراگیران و برگزاری دوره‌های آموزشی عملی، فنی و کاربردی صوت و لحن برای قرآن آموزان از مهم ترین مباحث آموزشی مطرح در این طرح است.

برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در رشته های ترتیل تخصصی، قرائت تقلیدی، قرائت تطبیقی، ترجمه و مفاهیم و سبک زندگی اسلامی از دیگر مباحثی است که در قالب این طرح به نخبگان قرآنی آموزش داده می شود.

راه اندازی بخش بزرگسال، راه اندازی بخش نیمه حضوری برای نوجوانان پسر و راه اندازی بخش مجازی برای نخبگان قرآنی شهرستانی از دیگر اقدامات انجام شده مرکز قرآن و حدیث در سال ۱۴۰۱ در زمینه توسعه طرح «تلاوت فاطمی» در سطح کشور است.

نوجوانان عضو طرح «تلاوت فاطمی» در سالی که گذشت در قالب کاروان قرآنی در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، شهر قم، استان های مختلف کشور و حتی کشور عراق برنامه های متنوعی را اجرا کردند که با استقبال بی نظیر مردم و نوجوانان پسر مواجه شد.

همچنین همزمان با ایام سال نو و ماه مبارک رمضان نیز قاریان تربیت شده در طرح «تلاوت فاطمی» برنامه تبلیغی و ترویجی متنوعی را در شهر قم و آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برای مردم اجرا خواهند کرد.

یادآوری می شود، نخبگان قرآنی خارج از مرکز قرآن و حدیث برای شرکت در این طرح ابتدا باید در مصاحبه ورودی مرکز قرآن و حدیث شرکت کرده و پس از آن در صورت قبولی می توانند در این طرح شرکت کنند.

کودکان و نوجوانان پسر برای ثبت‌نام در طرح‌های قرائت و حفظ قرآن کریم و طرح جامع مداحی مرکز قرآن و حدیث می‌توانند به واحد آموزش قرائت برادران واقع در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها مراجعه کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌ها می توانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۳۰_۰۲۵ تماس بگیرند.

کسب رتبه های نخست در مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم از دیگر برکات و نتایج مهم اجرای این طرح در سال ۱۴۰۱ بود.

ارسال نظرات