۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۳۱۶۹۲
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی بین مذاهب و اقوام قائل نیست

جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی بین مذاهب و اقوام قائل نیست
کرمانشاه ـ آیت الله مصطفی علما گفت: امروز جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی بین مذاهب و اقوام نمی گذارد که این خود زمینه ای برای تقریب و وحدت بیشتر در کشور و جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، مدیر و کارکنان مرکز اسلامی کرمانشاه امروز با آیت الله مصطفی علما دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در این دیدار ضمن تبریک اعیاد ماه رمضان و عید نوروز اظهار داشت: اسلام در همه جا حرف دارد و بیان شیعه یا سنی بودن کلام خوب و شایسته ای نیست زیرا بین این دو مشترکات بسیاری وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام راحل از سال 42 کلمه وحدت را بیان کردند و بدون استثنا با همه وحدت به معنای عملی داشتند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امام راحل با کلمه اسلام جلو آمدند و نهایتا به پیروزی رسیدند.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ولایت فقیه یعنی کارشناس اسلام همانند شخص امام و رهبری و ولایت فقیه چیز تازه ای نیست و از زمان رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع) نیز بوده است و امام راحل در این باره نظر دارند مبنی بر اینکه اختیاراتی که ائمه داشته اند، مجتهد جامع الشرایط هم همان اختیارات را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: چندی پیش رئیس سازمان ملل در پشت تربیون رسما اعلام کردند که اسلام را نمی توانیم نادیده بگیریم، بنابرین ما برای ترویج و توسعه و معنابخشی بیشتر به اسلام باید تلاشمان در دوچندان کنیم.

آیت الله علما گفت: امروز این نظام اسلامی با دست پر آمده و دنیا مات و مبهوت درایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: لذا ما با دست پر به میدان آمده ایم و دشمنان به کرار به این امر اقرار دارند و به شکست خود در برابر جهان اسلام اذعان می کنند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی بین مذاهب و اقوام نمی گذارد که این خود زمینه ای برای تقریب و وحدت بیشتر در کشور و جهان اسلام است.

آیت الله علما در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اسلام چون با محتواست و حرفهای بسیاری برای گفتن دارد بی شک در جهان خواهد درخشید.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب، مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه نیز در سخنانی ضمن تبریک اعیاد مبارک رمضان و سال گزارش مختصری از برنامه های مرکز اسلامی ارائه داد./1400/

ارسال نظرات