۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۳۱۷۴۰
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

فضای مجازی عامل تنهایی انسان در جامعه است

فضای مجازی عامل تنهایی انسان در جامعه است
اصفهان ـ استاد حوزه علمیه گفت: فضای مجازی انسان‌ها را تنها کرده است، امروز افراد کنار هم هستند اما باهم نیستند و هرکسی مشغول به تلفن همراه خود شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، ظهر امروز در حرم حضرت زینب(س) خواهر امام رضا(ع) در اصفهان، با بیان اینکه امام علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند مبادا در بین شما تفرقه باشد و دست خداوند با جماعت است، گفت: ایشان می‌فرمایند انسانی که تنها بشود نصیب شیطان می‌شود مانند گوسفندی که اگر تنها بشود شکار گرگ خواهد شد.

استاد حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند کوهنوردهای حرفه‌ای که می‌خواهند مسیرهای سخت را پشت سر بگذارند و صعودهای دشوار داشته باشند با طناب به یکدیگر متصل می‌شوند تا اگر کسی سقوط کرد دیگران او را نگه دارند اما کسی که تنها باشد با کوچکترین لغزش سقوط خواهد کرد.

وی ادامه داد: شیطان می‌خواهد پیوندها از هم جدا بشوند و مؤمنین تنها باشند، این نقشه شیطان در عالم عملی شده است. سال 2018 میلادی وزارت امور تنهایی در انگلستان تأسیس شد، بخاطر اینکه اینها برآورد کرده بودند در جامعه 65 میلیون نفری انگلیس بیش از 9 میلیون نفر تنها زندگی می‌کنند و کسانی که تنها زندگی می کنند مشکلات متعدد روحی و روانی خواهند داشت و خسارت به جامعه وارد می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه 32 میلیارد پوند بودجه از سوی دولت انگلیس برای وزارت تنهایی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: ترزامی در سخنرانی خود هنگام تأسیس این وزارتخانه می‌گوید تنهایی واقعیت تلخ دنیای مدرن است. فضای مجازی هم بر این تنهایی افزوده است و بیشتر انسان‌ها را تنها کرده است، امروز افراد کنار هم هستند اما باهم نیستند و هرکسی مشغول به تلفن همراه خود شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه افراد در خانواده‌ها اغلب درگیر فضای مجازی و تلفن همراه هستند، تصریح کرد: شیطان نقشه خود را عملی کرده است، افراد تنها زیاد شده‌اند و شیطان تلاش می‌کند جوامع مؤمن نیز گرفتار این مشکل بشوند، اینکه در توصیه‌های دینی ما و روایات ما توصیه به جمع بودن مؤمنین شده است و اینکه باهم بودن جمع نزد خداوند محبوب است مسأله بسیار مهمی است.

وی در ادامه افزود: روایات می‌گویند اگر چهل مؤمن گردهم آیند و دعا کنند قطعا مورد عنایت و لطف خدا واقع خواهند شد، گاهی در یک جمعی یک نفر هست که به واسطه او خداوند به همه عنایت خواهد کرد. توصیه های بسیاری در دین اسلام وجود دارد که اهل جمع باشید و شیطان تلاش می‌کند بین مؤمنان کینه و تفرقه ایجاد کند و باید مراقب این توطئه شیطان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی پیوند میان مؤمنان در فرهنگ دینی را یک پیوند واقعی توصیف کرد و گفت: پیوند میان مسلمانان صرفا بر مبنای مسائلی نظیر جغرافیا و نژاد و زبان و گویش نیست، بلکه شبیه پیوند میان سلول‌ها و بافت‌ها و اعضای بدن است و یک پیوند واقعی بین آنها برقرار است چرا که همه در خدمت یک روح هستند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات